Browsing by Author "Ahmadi, Ahmad"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Hur utvecklas kompetens i små företag? Uppfattningar om kompetensutveckling hos småföretagare i Göteborgsregionen(2001) Widell, Gill; Börnfelt, Per-Ola; Ahmadi, Ahmad; Department of Business AdministrationRapporten är resultatet av ett uppdrag från Svenska ESF-rådet i Göteborg med den övergripande frågan: varför söker inte fler företagare stöd för sin kompetensutveckling? Svenska ESF-rådet har till uppgift att stimulera små och medelstora företag/arbetsplatser i deras kompetens- utveckling. Vi har intervjuat 53 företagare/verksamhets- ledare för mikro-, små och medelstora arbetsplatser i olika branscher i Göteborgsregionen. Vi har frågat efter deras syn på kompetens och kompetensutveckling och vad de faktiskt gör för att utveckla sin och de anställdas kompetens för verksamheten. Analysen av svaren redovisas i tre delar. Först besvarar vi den konkreta frågan som Svenska ESF-rådet ställt. Därefter beskriver vi de intervjuades uppfattningar om kompetens och kompetensutveckling. Vi delar in företagen i tre grupper, beroende på hur mycket de satsar på kompetensutveckling, och vi undersöker vad som karaktäriserar de olika grupperna. Till sist undersöker vi hur företagarna utvecklar 'orienteringskunskap', dvs en sorts övergripande helhetsuppfattning om omvärlden som kan bidra till utvecklingen av andra kompetenser. Rapporten avslutas med en sammanfattning av resultaten och reflektioner över hur resultaten kan användas praktiskt och teoretiskt.Item Nätverksorganisering och kulturell styrning av marknaden Studie av den iranska traditionella ”Bazaaren”.(2003) Ahmadi, Ahmad; Department of Business AdministrationIn this paper I will describe the Iranian traditional market, the so called ”Bazaar”. The Bazaar has during the latest centuries been the only major actor and played a crucial role in the countries socio-economical life. It is the men’s world, based on network, hierarchical, and founded on informal institutions and relationships. The form of its organization is a combination of market, hierarchy and co-operation. It is network based and the Bazaari (businessman) is the central link in the network. Further, I introduce the concept of network and network theory in relation to the Bazaar. Afterwards the Bazaar is analysed and its function is explained with the help of network theory.Item The entrepreneurial process: An institutional perspective(2003) Ahmadi, Ahmad; Department of Business AdministrationThe aim of this paper is to discuss the process of development of the firm in interaction with its institutional environment, which I call “the entrepreneurial process”. This can be studied in three phases, i.e. initiating phase, establishment phase and growth phase. I am going to present a model, describing the entrepreneurial process and try to explain the co-relation and interaction between economic performance, formal institutions and informal constraints. I will first describe some institutional factors, second, a theoretical discussion; while also presenting a model. Third, accounts of two companies. Analysis, discussion, and conclusions appear in part four.