Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Appelgren, Gustaf"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    “Hur ska vi nå ut med denna information?” - En kvalitativ undersökning om intern kommunikation
    (2017-08-30) Appelgren, Gustaf; Gustafsson, Daniel; University of Gothenburg/Department of Business Administration; Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen
    I dagens samhälle har kommunikationskanalerna på företag i flertalet fall blivit för många, vilket har bidragit till svårigheter för medarbetare att orientera sig och veta var relevant information finns att hämta. Denna studie syftar därför till att undersöka de anställdas åsikter kring användandet av kommunikationskanalerna i en informationsintensiv organisation inom banksektorn. För att undersöka detta syfte har en kvalitativ undersökning genomförts på en organisation inom denna bransch. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med åtta deltagare då vårt metodval grundar sig på att få en djupare insyn i organisationen och de anställdas synpunkter. Resultatet visar att de anställda har skilda uppfattningar kring den interna kommunikationen och dess användning, vilket kan innebära svårigheter för återkoppling och vid organisationsförändringar. Trots att kommunikationskanalerna inbjuder till viss återkoppling används inte dessa, istället löser de anställda eventuella oklarheter sinsemellan då detta anses vara mer tidseffektivt. Respondenternas skilda syn på informationsspridningen via kommunikationskanalerna visar på en viss brist i kommunikationen. Däremot upplever de anställda sig vara välinformerade, men då synen kring hur informationen når fram skiljer sig åt bland de anställda kan det upplevda budskapet variera beroende på kommunikationsväg.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Observing the utilization of middle management during an ongoing acquisition.
    (2021-06-27) Appelgren, Gustaf; Nordahl, Johan; University of Gothenburg/Graduate School; Göteborgs universitet/Graduate School
    This article focuses on the ambiguity of an ongoing acquisition and examines the utilization of middle management functionalities during the process. Utilizing a case study where the empirical findings regarding middle management roles proved that the focus should be expanded from the managers themselves towards the functionalities middle management instead incorporates. We identified three main factors which function as enablers for sensemaking in the ambiguous process of acquisition. These factors include a dynamic CEO, a business system, and a senior advisor. These factors are intertwined and complement each other and enable sensemaking during the ambiguous process of acquisition. These factors were in turn connected and analyzed using a sensemaking framework. This study suggests that human middle managers are not essential in an acquisition process, but instead focus should be shifted towards the functionalities middle management incorporates. Thus, this study sheds light and fills the literature gap on the process of acquisition indifference to post-acquisition which is covered in most literature. Moreover, this study scrutinizes the meaning of middle management in ambiguous situations and adds to the literature on ongoing acquisition processes.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback