Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Axelsson, Johanna"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Hjälpfröknar och pojkpanik – en kvalitativ studie om pedagogers bemötande av barn i förskolan ur ett genusperspektiv
    (2009-01-15T09:33:04Z) Axelsson, Johanna; Wennström, Åsa; Göteborg University/Department of Social Work; Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete
    Syftet med den här studien var att utifrån ett genusperspektiv studera hur pedagogerna bemöter flickor och pojkar vid måltider och i tamburen i förskolan. De frågeställningar vi hade var  Finns det skillnader i uppmärksamheten riktad mot flickor och pojkar i måltidssituationen respektive i tamburen, med avseende på de observerade situationerna?  Finns det skillnader i intentioner och handlingar hos pedagogerna? Utifrån en kvalitativ metod intervjuades pedagoger och observationer videofilmades på två olika förskolor i Västra Götaland. Intervjuerna och videoobservationerna bearbetades sedan via en teoritriangulering bestående av genusteori, Skinners inlärningsteori och familjesociologiska begrepp. Resultatet av studien blev att det finns skillnader i bemötandet av flickor och pojkar. Flickor bekräftades positivt oftare än pojkar och pojkar bestraffades oftare än flickor. Det finns skillnader i intentioner och handlingar hos pedagogerna. De pedagoger som hade större kunskap om jämställdhetsarbete visade också på ett mer jämlikt bemötande av flickor och pojkar.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Structural Hybridization and Dual Roles: A Case Study of Coexisting Logics in a Government Agency
    (2023-06-29) Axelsson, Johanna; Karlsson, Sofie; University of Gothenburg/Graduate School; Göteborgs universitet/Graduate School
    The area of coexisting institutional logics has been extensively discussed at the field and organizational level. However, there is currently a lack of research on the role of individual actors in creating and sustaining organizational hybrids, e.g. organizations operating under contradicting logics. In this study, how coexisting logics are sustained by individuals is investigated through the case of a Swedish government agency. Where the implementation of an agile work approach within the IT and Service development departments has allowed for the emergence and establishment of a second logic. Through data collection, it is evident that the introduction of the Scaled Agile Framework (SAFe) has contributed to a minority logic, the professional logic, now existing alongside the established dominant state logic in a compartment of the government agency. Moreover, the role of individual middle managers who possess dual roles in the compartment are identified as key facilitators as they are determined to both protect and mediate the two logics through individual separation. This being the managers ability to enact the appropriate logic depending on the situation and context. This study contributes to the existing literature on institutional logics and structural hybrids by presenting an example where a compartment containing more than one logic is sustained by individual actors' capability to shield and segment logics on a daily basis through their possession of dual organizational roles.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback