Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Baroudi, Iman"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    KAN AI SKAPA BÄTTRE FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR ELEVERS LÄRANDE I GRUNDSKOLAN? En strukturerad litteraturöversikt
    (2025-09-30) Baroudi, Iman; University of Gothenburg/Department of education, communication and learning; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; University of Gothenburg/Department of education, communication and learning; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
    Syftet med studien är att ge en översikt över forskning om AI-verktyg i grundskolan och vilka möjligheter och utmaningar dessa medför. Studien är genomförd som en strukturerad litteraturöversikt. Resultaten visar att många länder har börjat studera och använda AI-verktyg, men att majoriteten fortfarande gör det på ett skeptiskt och osäkert sätt. Lärare uttrycker fortsatt oro, och eleverna saknar fortfarande tillräcklig kunskap inom området.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement