Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Bratic, Hanna"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Företag och hållbarhetschefen - vilken funktion har de globala målen och Agenda 2030?
    (2018-06-29) Bratic, Hanna; Ferning, Caroline; University of Gothenburg/Department of Business Administration; Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen
    Bakgrund: Världen står inför stora globala utmaningar. Koldioxidutsläppen förväntas öka och ekosystem och dess tjänster är hotade på grund av överexploatering till följd av mänsklig påverkan, vilket i sin tur leder till ökad fattigdom. Som ett svar på dessa utmaningar och för att skapa en hållbar framtid antogs i september 2015, av 193 ledare i Förenta Nationerna (FN), de 17 Globala Målen samt 169 delmål. För att uppnå en hållbar framtid har företagen ett avgörande ansvar för att nå dessa mål. Inom företag skapar hållbarhetschefen värde för det relaterade arbetet gällande de globala målen. Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med ny kunskap kring vilken funktion de globala målen fyller på företag samt vilken del de fyller i hållbarhetsarbetet. Syftet är även att belysa huruvida de globala målen har påverkat hållbarhetschefens inflytande och roll på företaget. Metod: Denna studie har en abduktiv ansats, där artiklar och teorier har använts för att kunna bidra till att analysera den empiri som samlats in i senare tillfälle genom fyra semi-strukturerade intervjuer. Efter insamlad empiri har nya artiklar bearbetats och förts in i uppsatsen. Resultat och Slutsats: De globala målen har fungerat som ett verktyg för företag att navigera sig gentemot att integrera hållbarhet i sin verksamhet. Dessutom har de globala målen inte ändrat rollen för hållbarhetschefer, men de har bidragit till ökad kommunikation internt i företagen och externt inom branschen som de verkar inom. Förändring i företagens strategiska arbete mot de globala målen har ökat i och med implementeringen. Majoritet av företaget hade redan utvecklat hållbarhetsstrategier innan målen kom in i bilden, dock ökade förståelsen och integreringen sedan de globala målen kopplades samman till dess verksamhet.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Understanding consumer emotions in practices of omnichannel slow fashion retail - The involvement of emotions in slow fashion shopping
    (2022-08-04) Bratic, Hanna; Lindeblad, Ellen; University of Gothenburg/Graduate School; Göteborgs universitet/Graduate School
    This study draws on previous research in omnichannel shopping, which is based on literature of consumer experience, customer journey and emotions in slow fashion shopping. The aim of this study is to further evaluate how emotions shape the practice of slow fashion shopping in an omnichannel environment and how the practices also evoke emotions. To do so, this study takes a practice theory perspective derived from Schatzki’s (1996, 2002) teleoaffective structures, which connects the linkage between practice and emotion. Methodologically, this research takes a phenomenological research approach with ten semi-structured interviews. By taking a phenomenological approach, the inner worlds of the interviewees and their stance of emotions and doings are revealed. This study contributes to the research field of omnichannel experiences by focusing on the emotions involved within the customer journey from a practice theory perspective. The practice of shopping slow fashion is characterized by doing extensive research based on the idea of “investing” rather than doing impulsive shopping of clothes. Emotions are involved in this practice through feelings of convenience, ease and safety. These feelings stem from past routines and habits around how research is conducted prior to a purchase, which affects the choice of channels. This study identifies three typical groups of consumers in their primal choice of channels: the online consumer, the offline consumer and the indifferent consumer. Practices of shopping slow fashion however differ depending on whether the emotional involvement of the consumer had primarily hedonic or utilitarian motives. Consumers in the indifferent group were more likely to switch channels and often overlooked the hedonic motives and strived towards utilitarian outcomes such as convenience of saving time and money. The consumers who stuck to their chosen channels of either online or offline were similar in their emotions connected to slow fashion shopping, which included hedonic motives such as visual appeal and the comfort of shopping within their preferred channels. Furthermore, they gained emotional safety by choosing their preferred channel due to the high involvement of time and emotions when shopping slow fashion. The concept of omnichannels offering the ease of seamless shopping, positively enhances the experience of consumers that have tendencies to switch between channels. Although, omnichannels does not contribute to the practice of shopping slow fashion in solely physical stores.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback