Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Dimberg, Emelie"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Paint´n Roll Omnichannels: A study of retail channel integration, channel content and their impact on customer satisfaction, purchase intention and brand attitude
    (2016-09-21) Boman, Josefin; Dimberg, Emelie; University of Gothenburg/Graduate School; Göteborgs universitet/Graduate School
    Parallel to the digitization of Western societies retailers have been offering customers more and more meeting points and places for transactions. Today you can not only shop in physical stores or online, but through both channels simultaneously. From this development, the concept of omnichannel retailing has manifested, which is where a seamless movement across channels and touchpoints is enabled. Prior research on omnichannels have for instance aimed at; conceptualizing the phenomena, studying the effect of different kinds of channel integration, and measuring threats and benefits attributable to the use of multiple channels. Some have also measured the difference between multichannel and omnichannel, but most of them lack a holistic approach to omnichannel shopping experiences, where several channels and services are linked together. Therefore, the quantitative experimental research design applied in this study instead intends to test the causal relationship between different levels of channel integration and type of channel content, and customer satisfaction, purchase intention and brand attitude, in a full-length shopping experience. The Millennial generation is the focus of this study, as they are the first digital natives, that is, the first to be raised in a digital world. The direct and moderating effect of the Millennial generation’s increasing digital competence and e-commerce experience was thus also taken into account and measured. The findings reveal that the level of channel integration does not significantly impact the level of customer satisfaction, purchase intention and brand attitude. When taking the consumer variable into consideration, it was found that the higher level of digital competence and e-commerce experience a customer has, the higher the level of customer satisfaction, purchase intention and brand attitude is. Finally, there was a significant interaction effect between digital competence and e-commerce experience and channel integration measured, on level of purchase intention. The findings of this paper hint that even though customers are positive to integration of channels and touchpoints, the level of integration does not seem to play a key role. Consequently, a multichannel solution may suffice for now, therefore companies do not need to rush an omnichannel solution.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Vem behöver lokala nyheter? En kvalitativ studie om unga vuxnas nyhetsvärderingar och medieval i dagens globaliserade samhälle.
    (2014-08-22) Dimberg, Emelie; Ingemarsson, Julia; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborg University/Department of Journalism, Media and Communication
    Titel Vem behöver lokala nyheter? Författare Emelie Dimberg och Julia Ingemarsson Uppdragsgivare Dagspresskollegiet vid DEMICOM och SOM-institutet Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG) vid Göteborgs universitet Termin Vårterminen 2014 Ord 19 002 Syfte Syftet är att undersöka unga vuxnas relation till lokala nyheter i jämförelse med internationella, samt hur de tar del av dessa nyheter. Metod Kvalitativ analys i form av strukturerade fokusgruppintervjuer Material Intervjuer med sammanlagt elva respondenter vid tre fokusgruppintervjuer Huvudresultat Det finns hos målgruppen skillnad i uppfattning av begreppet lokalt, vilken påverkas av tiden man befunnit sig på orten och tidigare erfarenheter. Den gemensamma åsikten är dock att en lokal nyhet ska angå individen direkt eller indirekt. Respondenterna i undersökningen anser att lokala nyheter är viktiga, men intresset att ta del av dessa är litet och behoven små. Behovet att ta del av internationella nyheter anses däremot starkare hos målgruppen och även intresset och vikten av dessa bedöms vara större på grund av globaliseringen. Främst handlar det om att målgruppen vill vara uppdaterad och ha en förståelse för resten av världen, eftersom den uppfattas påverka dem i stor grad. När det gäller medieval är det främst internetbaserade nyheter och sociala medieplattformar via mobilen som används. Via dessa kanaler tar respondenterna del av både globala och lokala nyheter. De lokala nyheterna tas dock främst del av muntligt i sociala sammanhang, till skillnad från de internationella nyheterna där ovannämnda kanaler till störst del används. Dagspressläsandet är generellt lågt hos målgruppen och dagstidningar i pappersupplaga anses inte ha en ljus framtid.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback