Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Eriksson, Carl"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Mobiltelefonens roll i klädbutiken -Ett konsumentperspektiv
    (2017-08-02) Eriksson, Carl; Palm, Edwin; University of Gothenburg/Department of Business Administration; Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen
  • No Thumbnail Available
    Item
    En prestationsbaserad ersättningsmodell som verktyg för transportstyrning
    (2017-10-27) Jonsson, Daniel; Eriksson, Carl; University of Gothenburg/Department of Business Administration; Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen
    Denna rapport ämnar undersöka hur en prestationsbaserad ersättningsmodell som är implementerad i ett outsourcingkontrakt bör utformas för att styra en transportör till att utföra leveranser i enlighet med ett kostnadseffektivitetsmål. Detta genom att undersöka en befintlig prestationsbaserad ersättningsmodell, samt lyfta fram riktlinjer och förslag på hur en sådan modell bör vara utformad. Utgångspunkten för studien är fallorganisationen och drivmedelsföretaget Preem AB. Undersökningen grundas i ett forskningsförslag som föreslår empirisk forskning om utformningen av prestationsbaserade ersättningsmodeller och deras styrningseffekter på leverantören. En litteraturstudie bidrog med kunskap som användes vid analys av empiriska data, vilken samlades in både kvalitativt och kvantitativt genom intervjuer och från avtalsbilagor och Preems databas. Slutsatserna visar på flera brister i den befintliga prestationsbaserade ersättningsmodellen vad gäller att styra transportören till att utföra leveranser i enlighet med Preems kostnadseffektivitetsmål. Dessutom identifieras vilka faktorer som är kritiska för att uppnå målet, vilka mynnar ut i ett antal riktlinjer och ett förslag på hur ersättningsmodellen bör utformas. Förslaget består av en icke-prestationsbaserad del där ersättningen grundas på utfört transportarbete, samt två KPIer som utgör den prestationsbaserade delen.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Unravelling the Complexities of Knowledge - A qualitative study on how knowledge is managed and shared in knowledge-intensive organizations
    (2020-06-16) Eriksson, Carl; University of Gothenburg/Graduate School; Göteborgs universitet/Graduate School
    This paper aims to investigate the knowledge sharing and management practices of knowledge-intensive organizations. The research was done through the form of a qualitative case study, examining two Swedish research institutes and conducting 18 interviews with employees and managers at both organizations. Additional data was collected through observations at one of the organizations and internal documentation from both organizations. The findings indicate that knowledge sharing within the organizations takes place through informal means and that the value of knowledge within both organizations is derived from the successful sharing of knowledge. The existence of a strong community of practice (CoP) was also identified at one of the organizations where it was passively nurtured by management, but not in the other organization which displayed more formalized attempts at CoP-creation. Finally, identity was identified as a factor playing an important role within both organizations, as well as an important factor for the success of the CoP at one organization. This paper argues that CoPs play an important role in successful knowledge sharing within knowledge-intensive organizations, and that CoPs can be strengthened by proper managerial nurturing and a strong shared organization and professional identity. This study contributes new insights into the field of knowledge management within the unique and seldom studied context of research institutes.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback