Browsing by Author "Eriksson, My"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Affärsänglar och Hållbara investeringar - En studie om affärsänglars investeringsprocess och deras förhållningssätt till hållbara investeringar(2014-07-02) Albertsson, Josefin; Eriksson, My; University of Gothenburg/Department of Business Administration; Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenHållbarhetsarbete har blivit allt viktigare inom den privata sektorn men långt ifrån alla företag har implementerat detta, även om många menar att hållbarhetsarbete gynnar företag i ett långsiktigt perspektiv. Samtidigt som riskkapitalister menar att CSRfrågor blir allt viktigare för företag visar studier att små privata företag inte tror att de kan bidra till hållbar utveckling på grund av deras mindre storlek. Affärsänglar är privatpersoner som kan hjälpa nystartade företag genom att investera eget kapital och kunskap. Förutom att hjälpa nystartade företag är affärsänglars främsta mål att få hög avkastning på sina investeringar. Affärsänglars krav på bland annat avkastning skapar en problematik för dem att genomföra hållbara investeringar. Vi har märkt en brist på studier kring relationen mellan affärsänglar och hållbara investeringar vilket är anledningen till att vi undersökt sambandet mellan dessa. För att ta reda på hur sambandet ser ut genomförde vi sex intervjuer med affärsänglar där vi ställde frågor kring deras investeringsprocess samt hur de förhåller sig till hållbara investeringar. För att underbygga vår studie har vi använt oss av tidigare teorier för att få en bättre förståelse för hållbara investeringar samt affärsänglars arbetssätt. Vår studie visar en problematik mellan affärsänglars kortsiktiga arbetssätt på ofta tre till fem år och behovet av att se hållbar utveckling ur ett långsiktigt tidsperspektiv. De flesta affärsänglar kommer fortsätta med konventionella investeringar så länge de inte kan generera lönsamhet på kort sikt ur hållbara investeringar. För att hållbara investeringar ska genomföras i större utsträckning krävs det att affärsänglar har intresse och kunskap kring hållbar utveckling och hur det kan generera lönsamhet hos företag. Även om majoriteten av affärsänglar inte genomför många hållbara investeringar idag ser vi ändå en ökad medvetenhet kring ämnet som tyder på att hållbara investeringar kommer öka i framtiden.Item IT strategy as a service - A service developed to meet a new customer demand and digital market changes; A case study on consultancy service development(2016-09-27) Crafoord, Cornelia; Eriksson, My; University of Gothenburg/Graduate School; Göteborgs universitet/Graduate SchoolAs companies today face rapid digital developments and changes in customer demand, the need and ability to respond quickly to market changes is critical. The traditional way of working with IT strategies with updates possibly each year are becoming an out dated approach as it put the company in risk working towards goal that no longer are accurate. This puts pressure on companies to work with real time IT strategy to function more as an adaptive business. Continuing, how to actually work with IT strategic issues in a digitalized era seem to be challenging for CIOs/ IT managers. From these challenges, this study aims to investigate the need for an ongoing IT strategic consultancy service, an area within service development that has not yet received much attention. A case study at an IT strategy consultancy firm has been adopted and semi-structured interviews with 16 CIOs/IT managers as well as 5 interviews with consultants was conducted. The result of the interviews with CIOs/ IT managers shows that there is a need for an ongoing IT strategic consultancy service. Based on their need, IT strategy as a service has been developed aimed to help companies with IT strategic issues and opportunities. To meet company specific needs, which findings showed varies between CIOs/ IT managers, the content of the service is divided in to a base and variable service. The base is structured as a continuous ongoing service on identified demand where the variable section offers add on services when specific need arises. The service is built on a high degree of trust and a close relationship to bring the outmost value for both parties. It is of importance that there are clear boundaries between the two parties as this will set the base for future collaboration. One aim of the service is to, in the long run, ease up customer boundaries thus creating more opportunities for IT strategy as a service to be integrated in the normal businesses. Due to the ongoing IT strategy as a service the payment model is preferably set up as a subscription which can be customized depending on the customers’ preference. The new service will have implications on the consultancy firm such as organizing new processes for the new service. The implications will arise more clearly as the service will expand to more users, hence developing a process where coordinating multiple accounts simultaneously and utilizing demanded knowledge and expertise among the consultants is important.