Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Fuenzalida, Vanessa"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    SOCIALA SKÄRMAR? SKÄRMTIDENS INVERKAN PÅ BARNS SOCIALA UTVECKLING En strukturerad forskningsöversikt
    (2025-09-30) Fuenzalida, Vanessa; University of Gothenburg/Department of education, communication and learning; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; University of Gothenburg/Department of education, communication and learning; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
    Syfte: Syftet med denna forskningsöversikt är att analysera och sammanställa befintlig forskning om hur skärmtid påverkar barns sociala utveckling. Studie syftar även till att belysa hur digitala medier kan bidra till och motverka barns sociala utveckling Metod: Strukturerad forskningsöversikt Resultat: Resultatet visar att skärmtidens påverkan på barns sociala utveckling är komplex. Hög och passiv skärmanvändning kan kopplas till försämrat samspel, lek och språkutveckling. Medan gemensam och pedagogisk skärmanvändning i vissa fall kan ha neutrala eller positiva effekter. Andra faktorer som innehåll, vuxennärvaro och socioekonomiska förutsättningar påverkar också hur barn påverkas av skärmtid.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback