Browsing by Author "Gustafsson, Johanna"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Does Anticipated Partner Reaction of Erotic Fantasy Disclosure Correlate with Relationship and Sexual Satisfaction?(2025-02-06) Gustafsson, Johanna; Hynell, Anya; University of Gothenburg/Department of Psychology; Göteborgs universitet/Institutionen för psykologiThis study aimed to fill a research gap about the anticipated reaction to sharing an erotic fantasy by addressing two main questions. First, to determine how someone’s level of shame and playfulness about their fantasies correlates with the anticipated partner response of fantasy disclosure. Second, to examine whether this anticipated response links to sexual and relationship satisfaction. Using a cross-sectional design, a diverse sample of 230 adults in various romantic or sexual relationship structures completed a questionnaire measuring shame, playfulness, anticipated reactions, sexual satisfaction, and relationship satisfaction. Findings indicate that shame helps predict lower sexual and relationship satisfaction through worsened anticipated partner responses. Additionally, greater shame correlates directly with lower relationship satisfaction. In contrast, playfulness positively links to sexual satisfaction, independent of anticipated partner responses. These findings indicate that a positive anticipated partner response may improve sexual and relationship satisfaction; however, this study cannot establish causation. This study helps explain how feelings about one’s fantasies and the anticipated reaction of a partner connect to intimacy, potentially helping guide clinical interventions.Item "I dagens samhälle är de digitala relationerna lika viktiga som de mänskliga relationerna" En studie riktad mot sociala mediers påverkan till fler potentiella kunder(2018-06-27) Gustafsson, Johanna; Andersson, Josefin; University of Gothenburg/Department of Business Administration; Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenItem Liv under ordnade förhållanden – lärares förhållningssätt till ordning i skolan Termin/år: Ht 2010(2011) Cederblad, Kalle; Gustafsson, Johanna; Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionenSyfte: Syftet med studien är att undersöka vilka förhållningssätt till ordningsarbete i skolan man finner hos klasslärare i årskus 6-9 och vilka konsekvenser detta har för eleverna. Vi har undersökt vad lärare anser att ordning är, hur de konkret arbetar med ordningsfrågor och vilka konsekvenser detta har för eleverna. Metod och material Vi har genomfört 13 halvstrukturerade samtalsintervjuer med lärare i fem skolor i Göteborgs kommun. De utskrivna intervjuerna ligger till grund för studiens vidare analys och diskussion. Resultat Intervjusvaren låter sig sammanfattas i tre olika förhållningssätt till ordningsarbete hos lärare som vi kallar auktoriärt, relationellt och entreprenöriellt. Auktoritära lärare bestämmer själv i hög grad de normer som ska råda i klassrummet och ser till att dessa efterlevs. De två andra synsätten lägger ett större ansvar på elevgruppen eller den enskilde eleven för att skapa ordning. Förhållningssätten ser olika på syftet med ordningsarbetet och hur man bäst uppnår ordning. Genom begreppet dold läroplan identifierar vi olika dolda krav som ställs på eleverna och indirekta budskap som förmedlas till dem. Utifrån denna analys jämför vi förhållningssätten och problematiserar den kritik som vi själva och andra forskare riktat mot ett auktoritärt förhållningssätt. Hur läraren arbetar med ordning har viktiga konsekvenser för eleverna och reser många etiska frågor. Vår studie kan utgöra en utgångspunkt för lärare att reflektera över hur de själva arbetar och vilka problematiska aspekter deras förhållningssätt till ordning kan innehålla.Item Metal Endeavors(2020-08-22) Halkoosari, Arttu; Fogde, Carina; Freyne, Daniel; Gustafsson, Johanna; Postlmayr, Johannes; Omari, Moe; Corti, Silvia; Birgersson, Tobias; Liszke, DorotaItem Svensk delnominering av Lundamaterialet och en undersökning av prepositioner och komparationsformer hos barn i åldrarna 3:0-5:11 år(2013-10-17) Iranmanesh, Monireh; Gustafsson, Johanna; Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi; Gothenburg University/Institute of Neuroscience and PhysiologyThe main purpose of the study was to collect normative data for Lundamaterialet, revised version, divided into phonology and grammar, for children aged 4:6-5:11. Another aim was to explore how children aged 3:0-5:11 had acquired prepositions and different forms of comparison. 195 children with typical language development participated. The children were divided into six groups, 116 children from the three oldest groups participated in the normative data. The results showed an increasing mean value with age for both phonology and grammar. The older children had acquired the prepositions and the forms of comparison better than the younger ones. Under, down, to and with were the easiest prepositions and in, in front of, beside and on were the most difficult. In the comparison of the adjectives/adverbs the positive form was the easiest. This study implies that an additional Swedish assessment material with norm data is available in clinical practice.