Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Gustafsson, Tilde"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Respons eller rödpenna? En forskningsöversikt om elevers erfarenheter av lärares respons i skrivundervisning
    (2024) Göthner, Hilde; Gustafsson, Tilde
    Följande uppsats är en forskningsöversikt där gymnasie- och högstadieelevers erfarenheter av lärares skriftliga respons i skrivundervisningen har samlats in. I översikten har tio undersökningar, varav fyra avhandlingar, sammanfattats och analyserats. Det inhämtade materialet är publicerat mellan åren 2000 och 2023. Syftet med forskningsöversikten är att få en större förståelse för elevers upplevelse av lärares respons i skrivundervisningen. Genom att ta del av forskning om elevers känslor, upplevelse av förståelse och förväntningar kan vi få en större insikt i elevers erfarenheter av respons. Resultatet visar att vissa elever som inte förstår lärares respons pekar ut kommunikationen från lärare som problem. Vidare visar resultatet att de känslor som uppkommer vid responstillfällen kan påverka bilden av en själv som skribent. Den typ av respons elever vill ha är tydlig respons som både är upplyftande och användbar. Utifrån detta ser vi ett behov av att lärare etablerar en responskultur i klassrummet som elever förstår och kan tillägna sig.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback