Browsing by Author "Hedman, Ulrika"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item "Har ni nåt webbigt?" En fallstudie av Göteborgs-Postens flerkanalspublicering: Redaktionell organisering och arbetsrutiner, nyhetsvärdering samt medielogik(Institutionen för journalistik och masskommunikation, 2006) Hedman, UlrikaItem #InFlux. Journalists’ adoption of social media and journalists’ social roles(2019-08-16) Hedman, Ulrika#InFlux investigates journalists’ adoption of social media and social network sites (SNS) from the theoretical perspective of journalistic roles. It shows how the social roles of journalists are situated along the axes of formal–personal and news media logic–social media logic: skeptical shunners and activists, lurkers and networkers, news hubs and celebrified marketers, coordinators and ambassadors, professional marketers and pragmatics, entrepreneurs and journalists in incognito mode. The emergence of a social news media logic has implications for journalistic ethics and possibly brings a de-professionalization of journalists. This thesis also shows that social media and SNS had an immediate impact among Swedish journalists and are now regarded as highly valued professional tools. Over time, the initial hype has faded – the general use can now best be described as pragmatic, while the high-end users use social media and SNS strategically for networking, audience dialogue, and personal branding. Journalists’ core professional ideals are not affected by the adoption of social media and SNS. The statistical methodological approach applied – a mixed design with surveys (cross-sectional and panel data) and content analysis of Twitter data – allows for a generalization of the findings to the national population of journalists in Sweden as well as for comparisons between groups of journalists, and shows a way of how to find a representative sample of journalists on Twitter and other SNS and how to make best use of the data collected.Item Kan vi göra på något annat sätt?(2021-06-23) Hedman, Ulrika; University of Gothenburg/Department of education and special education; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSyfte: Föreliggande studie kretsar kring implementeringsförsök av singaporemodellen (SPM ), en modell för matematikundervisning, i tre olika klassrum på lågstadiet. Studien syftar till att belysa vissa övergripande frågor som: Hur resonerar de lärare som väljer att initiera SPM och vilka förväntningar har de? Blir det SPM eller något annat? Vilka möjligheter och utmaningar stöter lärarna på när de undervisar utifrån SPM? Utöver detta undersöks specifikt: J vilket syfte initieras SPM? Vad händer med SPM i klassrummet? Vilken eventuell förändring sker och hur upplever lärarna eventuell förändring i undervisningen? Teori: I analys av det empiriska materialet används teorin om det didaktiska kontraktet (Brousseau, 1997) samt sociokulturell teori (Säljö, 2000). Metod: Studien har en aktionsforskande ansats, där min roll som aktionsforskare kan benämnas "insider-outsider team" (Herr & Anderson, 2005). Data samlades in genom samtalsintervjuer, självskattningar, reflektionsloggar, elevtester, stimulated recall och observationer. Utöver dessa metoder har data kompletterats med mejlkorrespondens. Resultat: Resultatet visar att implementering av SPM bjuder på både utmaningar och möjligheter. Några av utmaningarna handlar om att förstå och följa de olika momenten i SPM. Två av tre lärare upplever stor förändring i undervisningen under implementeringsprocessen. Det går dock inte att utröna orsaken till de varierande kunskapsresultaten i de olika klasserna.Item Läsarmedverkan: Lönande logiskt lockbete. Nättidningarnas användarskapade innehåll ur ett redaktionellt ledningsperspektiv(Institutionen för journalistik och masskommunikation, 2009) Hedman, Ulrika