Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Holm, Elina"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    DIGITALA VERKTYG I FÖRSKOLANS SPRÅKFRÄMJANDE UNDERVISNINGSPRAKTIK En strukturerad forskningsöversikt
    (2025-10-01) Holm, Elina; University of Gothenburg/Department of education, communication and learning; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; University of Gothenburg/Department of education, communication and learning; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
    Syfte: Syftet med denna strukturerade forskningsöversikt är att bidra med forskningsförankrad kunskap om hur digitala verktyg integreras i förskolans undervisningspraktik för att utveckla barns språkanvändning. Teori: Sociokulturellt perspektiv på lärande Metod: Strukturerad forskningsöversikt Resultat: Resultatet belyser att digitala verktyg integreras i undervisningen på ett sätt som har potential att främja språkanvändning hos barn mellan 1–6 år, där pedagogens roll är betydelsefull i interaktionen mellan barn, teknik och pedagog. Denna forskningsöversikt visar tydligt digitala verktygs potential att stimulera språkanvändning hos yngre barn, samt samspel mellan barn, pedagog och teknik, vilket i sin tur utvecklar kommunikation och interaktion, literacy, digital literacy genom multimodalt lärande. Resultatet klargör även vikten av pedagogernas digitala kompetens och fortbildning för att möjliggöra och erbjuda en språkfrämjande undervisningspraktik som fokuserar på multimodala sätt att lära

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback