Browsing by Author "Johansson, Bengt"
Now showing 1 - 10 of 10
- Results Per Page
- Sort Options
Item Advertising for Europe TV Ads During the 2009 European Election Campaign in Four Countries(Nordic Council of Ministers, Nordicom, 2012-12) Holtz-Bacha, Christina; Johansson, Bengt; Leidenberger, Jacob; Maarek, Philippe J; Merkle, Susanne; Carlsson, UllaThis study analyzes and compares party ads that were broadcast on television during the 2009 European Election campaign in France, Germany, Sweden and the UK. Even though electoral TV ads have never reached the same importance in European countries as in the US, such ads are to be regarded as an expression of the specific political culture of a coun - try and therefore have relevance beyond election campaigns. An international comparison of ads produced for the same event is particularly suited to revealing similarities across cultures as well as national idiosyncrasies. Additionally, the present study demonstrates a methodological approach that defines a ‘sequence’ as the unit of analysis instead of the whole spot, and thus it is different from previous research on electoral advertising.Item FALSK OCH MISSVISANDE INFORMATION I SOCIALA MEDIER UNDER SAMHÄLLSKRISER. En samlad bild av forskning från olika fält(Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Samhällsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, 2024-11) Johansson, Bengt; Johansson, Sofia; Rodin, Pavel; Srugies, AliceItem Fritidsfiske i Öresund : enkätundersökning 2002 /(0) Johansson, BengtItem Hur farligt är Göteborg? Risker i GP:s lokalnyheter 1961, 1981 och 2001(2003) Johansson, Bengt; Henricsson, Lisa; Karlsson, AnnelieItem Kommunstorlek och demokrati(Sveriges Kommuner och Landsting (SKL), 2007) Johansson, Folke; Karlsson, David; Johansson, Bengt; Norén Bretzer, Ylva; Göteborgs universitet; University of GothenburgItem Nära nyheter: Studier om kommunaljournalistik(CEFOS, 1997) Asp, Kent; Johansson, Bengt; Larsson, Larsåke; CEFOSItem Nyheter mitt ibland oss. Kommunala nyheter, personlig erfarenhet och lokal opinionsbildning(1998) Johansson, BengtItem Regionala TV-nyheter i medielogikens tid. En studie av Västnytts bevakning av Västra Götalandsregionen(2007) Byström, Sandra; Danielsson, Björn; Johansson, BengtItem Slutrapport från Nätverket för juristutbildning(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008) Eklund, Ronnie; Johansson, Bengt; Stockholms universitetVad gäller resultat av satsningen är det svårt att så här tidigt peka på något särskilt. Att vi fått detta stöd har varit en uppmuntran till att fortsätta samarbetet. Det har underlättat att vi fått detta stöd sedan vi genomfört dekan-och prefektmötena två gånger om året. Kostnaderna för denna typ av utbyte brukar inte skena iväg men på marginalen är varje tillskott välkommet i en eljest stram budget. Vi har funnit en väldigt god plattform för att fortsätta arbetet. Mötena har präglats av en god samstämmighet såväl vad gäller juristutbildningen som utbildningen på forskarnivå. Vad gäller den sistnämnda kan framförallt pekas på diskussionerna om den långa studietiden och avhandlingarnas omfattning där vi uppnått enighet även om resultatet låtit vänta på sig. Vad gäller juristutbildningen har, även om våra utbildningar har olika upplägg både innehållsmässigt och vad gäller pedagogiken, utbytet framförallt varit att vi fått idéer från varandra om hur vi skall kunna bli ännu bättre.Item The complexity of public relations work(Nordic Council of Ministers, Nordicom, 2015-05) Johansson, Bengt; Larsson, Larsåke; NordicomResearch on the PR-function is extensive, especially in the US and the UK. The manager- technician dichotomy is well known, but has been challenged by recent research where more nuanced perspectives on PR-managerial roles are displayed. In relation to this complexity of PR-managerial roles the article investigates the function and role Swedish public rela - tions managers perform and play in their organizations. The Swedish case, with its high proportion of PR practitioners employed by public authorities, was used to further explore the complexity of PR work. The empirical data was a survey distributed to a random sam - ple of members of the Swedish Public Relations Association, with a managerial or head/ director position, representing all industry/societal sectors. 261 persons completed the survey, giving a response rate of 30 percent. The study confirmed previous research of a more complex picture of the PR-managerial level. One important conclusion was therefore that the simple dichotomy between managers and technicians cannot be used to understand managerial level positions in the public relations context. This complexity was even further emphasized when comparing PR-mangers in the private and the public sector. One challenge pointed out for future research was to develop analyses of PR managerial roles in different types of organizations.