Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Jonsson, Ulrika"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Delat ledarskap ur ett medarbetarperspektiv - med avseende på ledarskap, kommunikation, organisationskultur, delaktighet och motivation
    (2004) Gråberg, Lotta; Jonsson, Ulrika; Göteborgs universitet/Programmet för personal- och arbetslivsfrågor
    Denna studie är genomförd på uppdrag av Göteborgs Stad. Syftet var att undersöka det delade ledarskapet ur ett medarbetarperspektiv med avseende på ledarskap, kommunikation, organisationskultur, delaktighet och motivation. I genomförandet har en kvalitativ metod använts med fokusgruppsintervjuer. Två ostrukturerade fokusgrupper med 6 medarbetare i respektive grupp, i två till storleken jämförbara förvaltningar hos uppdragsgivaren genomfördes. Fokusgrupp 1 arbetar under ett delat ledarskap och fokusgrupp 2 under en ledare. Resultatet visade inte på fler fördelar med att arbeta under ett delat ledarskap. Denna överensstämmelse till trots, belyses aspekter som pekar på fördelar med att arbeta under ett delat ledarskap. Finns de rätta förutsättningarna, når ett delat ledarskap längre ut i organisationen och därmed fler medarbetare.
  • No Thumbnail Available
    Item
    ELEVERS SKRIVANDE PÅ ENGELSKA. En studie om en grupp niondeklassares syn på engelska ur ett nutida och framtida perspektiv
    (2016-10-26) Jonsson, Ulrika; University of Gothenburg/Department of pedagogical, curricular and professional studies; Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
    The purpose of this study is to investigate a group of year 9 pupils’ views on English, with a specific focus on their views on writing, in school, in their spare time and in the future. The data consists of semi-structured interviews involving a total of eight pupils. Socio-cultural theory is used as a theoretical framework with a phenomenological approach. The background of this study is my own experience as a teacher, as well as a number of international and national comparisons of both pupils’ language ability and their attitude towards English as a language and a school subject. The result is divided into six different categories, and shows that pupils find knowledge of English very useful, that they are able to adapt to purpose, recipient and situation and also that they mostly feel confident when using English as a means of communication. Another category deals with the issue of what kind of English these pupils use and learn in their spare time, i.e. extramural English and the digital written language known as digitalk. However, one question that has arisen from this study concerns what form and what quality of language that the future requires of these pupils and if and to what extent these issues are something they tend to reflect on.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback