Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Keskitalo, Johan"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Vi övar på att leva med varandra kanske. Barns perspektiv på lek, lärande och demokrati.
    (2025-02-28) Keskitalo, Johan; Univerty of Gothemburg/Department of education, communication and learning; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Univerty of Gothemburg/Department of education, communication and learning; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
    Syftet med studien är att försöka få förståelse för hur barn beskriver lek och lärande i fritidshemmet utifrån barn som respondenter genom intervju som metod. Studien försöker att ta reda på vad barn beskriver när de lär sig när de leker, hur barn reflekterar om varför de leker samt hur vi utformar ett fritidshem för framtiden utifrån vår kunskap och förståelse kring barns erfarenheter av lek. Studien kommer fram till att barns upplevelser av lärande i leken rör sig kring utvecklingen av mjuka förmågor och att leken är en arena för demokrati. Slutsatsen blir att leken imiterar verkligheten och är en aktivitet där det sker ett lärande som utvecklar förmågor som möjliggör inkludering i gemenskaper.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback