Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Lindberg, Rebecca"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Att motverka segregation - Ett sociologiskt perspektiv av Göteborgs Stads strategier för att bemöta segregation
    (2023-05-29) Lindberg, Rebecca; Göteborg University/ Department of Sociology; Göteborgs universitet/ Sociologiska institutionen
    The purpose of this study is to find out how the city of Gothenburg defines segregation and the presented solutions for counteracting the problem. The sub-purpose aims to understand how the strategies are influenced by national directives. By using a qualitative approach, a review of a governance document together with eight semi-structured interviews was conducted amongst municipal employees positioned in the city of Gothenburg. Previous research shows that segregation are a result of that different population groups are systematically distributed in the social space regarding forms of living, workspaces, and schools, according to stereotypical notions caused by media discourses about characteristics such as social class, race, culture, criminality, and religion, which is produced and reproduced through existing class affiliations, territorial stigmatization, racialization and self-otherification. Results of this study shows that the cooperation between those involved is deficient because they tend to focus on the individual issues instead of the social economic profit. Most of the strategies seem to be derived from local political directives, while the national directives provide as conditions for whether the intended local strategies are feasible or not. Further, the employees and the presented strategies, seem to have selective perceptions about vulnerable areas as causing the segregation, and thus the consequences are stigmatizing and discriminatory towards the people who live in the vulnerable areas as problematic for the rest of society. Since underlying socio-economic factors and social class dimensions are not addressed adequately, are thus no proposals for real interventions to be able to change the conditions.
  • No Thumbnail Available
    Item
    UTANFÖRSKAPSOMRÅDEN I GÖTEBORGS STAD - En studie av unga vuxna individers framtidsutsikter på arbetsmarknaden
    (2020-08-26) Lindberg, Rebecca; University of Gothenburg / Department of sociology and work science; Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
    Syfte: Syftet med den här studien är att åskådliggöra eventuella individuella upplevelser samt uppfattningar gällande huruvida unga individer mellan 18 till 25 år vilka är bosatta i någon av de klassificerade utanförskapsområdena, påverkas av detta i och med sina framtidsutsikter på arbetsmarknaden. Teori: Tidigare forskning kring Etnicitet, utbildning och arbete i ungas berättelser om karriärer och Diskriminering, exkludering och underordning av personer med utländsk bakgrund. Hodkinson och Sparkes karriärskapsteori samt Bourdieus relationella handlingsteori. Metod: Studien bygger på en kvalitativ metod där empirin insamlats genom sex semistrukturerade intervjuer. Respondenterna för studien är mellan 18 och 25 år gamla och är bosatta i Angered, Bergsjön eller västra Biskopsgården. Intervjuerna inspelades, transkriberades och kodades sedan tematiskt för att således vidare kunna analyseras med hjälp av studiens valda teoretiska ramverk. Resultat: Respondenter visar en vilja till att vara självständiga och är influerade av aspekter såsom önskan om trygghet och självständighet i framtiden och dessa samspelar med vikten av en vidareutbildning, sociala nätverk samt självsäkerhet. Respondenterna uppfattar samhälleliga krav på utbildning och har en stark tilltro till att den kommer bära med sig möjligheter till att etablera sig på arbetsmarknaden. Respondenterna bäddar in sin boendeplats och vad den har inneburit gällande uppväxt och skolgång tillsammans med hur boendeplatsen uppfattas av samhället. Samtliga faktorer såsom identitet, familjebakgrund och interaktioner i sociala sammanhang samspelar inför individens utsiktsmöjligheter på arbetsmarknaden.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback