Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Lindholm, Sanna"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Analytiska och syntetiska metoder vid läsinlärning - arbetssättet vid läsinlärningen på Manhattan New School
    (2010) Bergenland, Josefine; Lindholm, Sanna; Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen
    Metod och material: Vi genomförde ett studiebesök på Manhattan New School i New York under en dag. Vi använde oss av observationer och intervju för att kunna besvara frågeställningarna. Resultat: Vi kunde se att skolan använde sig av mycket skönlitteratur och konkret material. De anpassade läromedlet efter elevens kunskaper och erfarenheter. Vi fick genom observation och intervju reda på att kontextuella ledtrådar var något som de använde sig av i undervisningen. Samspelet mellan eleverna och mellan eleverna och lärarna var naturligt. Undervisningen skedde som en öppen dialog mellan alla parter. De tog tillvara på elevernas erfarenheter och kunskaper undervisning. Läsinlärningsmetoden som man använder sig av på Manhattan New School benämner skolan som Balanced literacy vilket innehåller både syntetiskt och analytiskt synsätt. Det är viktigt att man tränar både fonologisk medvetenhet och förståelse och att det sker i ett sammanhang. Betydelse för läraryrket: Vår studie har gett oss kunskaper och inspiration om hur man kan arbeta med helheten som utgångspunkt. Vi har även fått en fördjupad förståelse över de olika läsinlärningsmetoderna.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Samtal i trä
    (2018-08-16) Lindholm, Sanna; University of Gothenburg/HDK - School of Design and Crafts; Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk
    In this text you will follow the work and methods I used in my MA project Wooden talks, safe terrain and tangled situations. Wooden talks is a installation of abstract shapes in meeting with figurative ones. Through the material and with the lathe as my main tool, I have followed the work and through arrangement investigated the exchange of information and what meaning that arises in the meeting between forms. I call the installation a staging to emphasize the importance of activity and changeability. It is a concept that illustrates important parts both in the making and in the experience of the work. Such as perception, meaning, feeling and sense. Imagination, appearance, the direct and present. On the stage, the forms appear and occur in relationship to each other out of a process based on a playful strategy that opposes one single sentence.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Warrior's
    (2014-09-18) Lindholm, Sanna; University of Gothenburg/HDK - School of Design and Crafts; Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback