Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Lindqvist, Åsa"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Återkoppling - En undersökning om återkopplingens roll i utbildningen för gymnasielärare i svenska och engelska
    (2012) Lindqvist, Åsa; Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
    Sammanfattning: Flertalet språkforskare, utomlands liksom i Sverige, förespråkar en allsidig återkoppling till eleven och dennes insats, samt ett pågående arbete med återkopplingen för att stärka lärandeprocessen. I en tid då formativ bedömning är på stark frammarsch tycks återkoppling vara än mer aktuell, särskilt i förening med det sociokulturella läroperspektivet som åberopar en kommunikativ ansats i undervisningen. Detta, anser författaren, skapar ett behov av att verksamma lärare får utbildning i att ge framåtsyftande återkoppling på ett konkret, tydligt och effektivt sätt. Syftet med denna uppsats är att undersöka om och hur sådan utbildning ges till blivande gymnasielärare inom svenska och engelska, detta undersöks från två håll – genom intervjuer med verksamma lärare, och med lärarutbildare. Tre frågeställningar används för att besvara uppsatsens syfte (i) vad säger utbildningsplanerna för lärarutbildningarna om återkoppling? (ii) vad får lärarstudenter för utbildning i att ge återkoppling till elever under sina ämnesstudier? (iii) i vilken utsträckning anser de deltagande språklärarna att de har fått utbildning i att ge återkoppling? Undersökningen har funnit att (a) utbildningsplanerna yppar inga mål eller kriterier för kunskaper i vare sig återkoppling eller formativ bedömning; (b) lärarstudenterna får viss utbildning i att ge återkoppling enligt respondenterna inom ämnesutbildningen; (c) de deltagande språklärarna anser sig inte blivit utbildade i att ge återkoppling. Återkoppling är ett kraftfullt verktyg och det finns fortfarande frågor att besvara i hur den bäst kan formas för att vara positiv och långvarigt framåtsyftande. Författaren åberopar mer forskning för att stärka (eller möjligen ifrågasätta) återkopplingen syfte och roll, och för att förtydliga dess komplexitet. Författaren till denna uppsats anser att återkopplingen som kommunikativt verktyg är ovärderlig i en processorienterad undervisning men att läraren måste få utbildning i att ge återkoppling på ett sätt som syftar framåt för elevens vidare utveckling. ii
  • No Thumbnail Available
    Item
    Feedback as a Tool for Writing Progression Researching upper secondary EFL students’ writing progress and perceptions of written feedback in a social cognitive perspective University
    (2015-09-30) Lindqvist, Åsa; University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures; Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer
    This study takes its stance in the social cognitive theory investigating the writing progression made by students at upper secondary level in a nine week study. It comprises two groups, one experimental group given an introduction distinguishing the implicit theories (mindsets) we tend to hold, and one control group. The groups were treated in the same manner throughout the study except for the introduction to mindsets in the experimental group. Three research questions have been used asking (i) whether an introduction to the theory of mindsets will affect the students’ self-efficacy; (ii) how the written feedback affects the students’ writing processes and progress in developing content and form; and (iii) how the written feedback students’ receive is perceived. The results show that (1) the introduction to mindsets affected the experimental group’s self-perceptions in a positive manner and initially improved their writing; the control group showed no progression in self-perceptions and showed a slight upsurge in erratic formulations of their writing. (2) The experimental group improved their results greatly with the help of written teacher feedback, but showed no progress with the help of peer response; no significant improvement was found in the control group, instead they showed a slight increase of erratic formulations. (3) That the students tend to understand the feedback they receive but are hesitant about the meaning of some feedback given in codes, there was no particular distinction between the two groups in this aspect.
  • No Thumbnail Available
    Item
    The Use of Written Corrective Feedback. A Survey of Written Response from Teachers to ESL Students in English A-Course Upper Secondary School
    (2012-02-03) Lindqvist, Åsa; University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures; Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer
    Teachers and the main body of researchers seem to be of the opinion that in order to learn as efficiently as possible we need to know when we fail and preferably how we can correct our errors; that we need to be given feedback to progress in our learning. Ideas such as these seem to originate in the Sociocultural Theory and Zone of Proximal Development (ZPD). Researchers in the field of language proficiency have nonetheless since Truscott’s publication (1996) debated whether feedback is of good or evil. This study comprises a small descriptive rendering of 100 ESL students’ experiences and attitudes towards written corrective feedback and how it is used and perceived at the English A-course level in four selected upper secondary schools in Gothenburg. It stems from the latest research observations in the field of linguistics and pedagogics. The present study finds that (a) feedback is used, (b) the types of feedback typically used are indirect WCF, (c) the students want feedback and (d) feedback is intertwined with the pedagogical aspects. Further research is also called for, which investigates feedback in a context.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback