Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Navarro Morales, Beatriz"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    It’s not all Sun and Bullfighting A visual analysis of how Spain is portrayed in Spanish course books in Sweden
    (2015-09-03) Navarro Morales, Beatriz; Ibernón Häll, Desireé; University of Gothenburg/Department of education and special education; Göteborgs universitet
    I denna uppsats studeras hur spaniens kultur framställs visuellt i läroböker i spanska som modernt språk och försök att framhäva eventuella stereotyper. Enligt Skolverkets ämnesplan för moderna språk i gymnasieskolan ska eleven kunna utveckla “förmåga att diskutera och reflektera över livsvillkor, samhällsfrågor och kulturella företeelser i olika sammanhang och områden där språket används” (Skolverket (b), 2011), med andra ord, kunskap om kulturen och länder där målspråket talas. I de här kulturella företeelser ingår också förståelse av folkets vanor lika väl som levnadsförhållanden. I denna studie analyseras åtta bilder från fyra olika läroböcker för spanska steg 3 i gymnasieskolan. Syftet är att reflektera över bilderna och se om de bidrar för att uppfylla kunskapskraven enligt Skolverket. Studien använder en semiotisk bildanalys för att grundligt beskriva alla bilder samt tolkningen om vad man som lärare måste göra för att kompletera informationen som finns i bilderna. Resultatet tyder på att bilderna tenderar att lyfta fram en enkel och simpliferad vy av det spanska samhället och att de inte reflekterar livsvillkor, samhällsfrågor samt kulturella företeelser av Spanien. Dock bidrar inte läroboksbilderna fullständigt till utvecklingen av Skolverkets kunskaprskav utan lärarens kompletering. Bara med en realistisk bild av ett samhälle kan man utbilda framtidens demokratiska medborgarge.
  • No Thumbnail Available
    Item
    La estereotipación de la mujer en Mafalda
    (2014-07-04) Navarro Morales, Beatriz; University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures; Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer
    The main objective of this study is to provide a quantitative analysis of female stereotypes present in the graphic novel Mafalda by Quino. The corpus is extracted from the compilation of comic strips Mafalda Todas las Tiras to which R.W. Connell’s theory of hegemonic masculinity is applied. Furthermore, the different stereotypes mentioned by Bengü Aksu in her article “Barbie Against Superman: Gender Stereotypes and Gender Equity in the Classroom” are applied to provide a detailed quantitative analysis. The three main characters analyzed in this study are Mafalda, Susanita and Libertad and an attempt is done to find three different types of emphasized femininity: compliant, non-compliant and combined femininity. As the results show, all three characters offer three different representations of Connell’s theory of emphasized femininity.
  • No Thumbnail Available
    Item
    WoWspeak: From L337 Language to the Game
    (2010-10-15) Navarro Morales, Beatriz; University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures; Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer
    The aim of this study is to analyse the language used in chat channels of World of Warcraft to illustrate that players of World of Warcraft have adapted L337 language in order to suit their specific requirements in the game. By doing so the players have created a new variation of L337 Language: WoWspeak. We will find that players not only strive to create their own in-game jargon, but also they try to economise language as they attempt to mimic oral conversation as much as possible. The material analysed is computer-mediated conversations gathered from chat channels in the game.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement