Browsing by Author "Stenberg, Linnea"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Jesu uppståndelse: centralt tema eller detalj? En jämförelse av framställningen av Jesu uppståndelse i 12 läromedel för gymnasiet(2014-01-22) Stenberg, Linnea; Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion; University of Gothenburg/Department of Literature, History of Ideas, and ReligionThe following study pertains to investigate the Christian belief in the resurrection of Jesus as it is portrayal in text books aimed at the course Religion 1 for Swedish upper secondary school. The study was carried out by looking at 12 selected books meant to function as teaching aids suitable for the course. The methodology covers both qualitative and quantitative aspects. The study shows that the topic of the resurrection is dealt with in a rather neutral fashion. A survey of the evidence does not give credence to the notion that the text length assigned to the resurrection, in any way gives greater importance to the resurrection being of superior value as an Christian article of faith. The results are further discussed, and suggestions are given for how the resurrection of Jesus can function as a didactic tool for the purpose of teaching Christianity for Swedish speaking upper secondary school pupils, in agreement and harmony with the Swedish syllabus. Moreover, the great majority of the books describe the resurrection event as being at the core of Christian belief; however, this is not fully consistent with how the doctrine is laid out in the books. The material relevant to the resurrection is dispersed through out the chapters, and only a handful books mention the resurrection in the text introduction, as well as in headlines. The implications of this is that the resurrection, albeit important, is not fully emphasized as it should be, in light of its importance for the historic Christian faith.Item Tinnitus i Hjärtat - Hörselsymptom och prevention hos musikstudenter(2023-12-18) Lundberg, Martin; Stenberg, Linnea; Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi; Gothenburg University/Institute of Neuroscience and PhysiologyIntroduktion: I branscher med starka ljud och buller är ljuden ofta oönskade eller biprodukter. Så är inte fallet i musikbranschen. Musiker och musikstudenter är extra utsatta i sin vardag och i riskgrupp för hörselnedsättning, därför är det viktigt med preventiva åtgärder. Syfte: Att undersöka musikstudenters upplevda hörsel och användning av hörselskydd. Material och Metod: En enkätstudie på musikstudenter vid Högskolan för Scen och Musik i Göteborg. Enkäterna distribuerades via nyhetsbrev och mejl samt via affischer i skolan. Deskriptiv analys och statistiska test användes för att jämföra och analysera data. Resultat: Av 54 respondenter upplevde 48% tinnitus och 37% mer än ett hörselsymptom. De vanligaste hörselskydden som användes var formgjutna öronproppar med filter. Minst användning av hörselskydd angavs vid egen övning (63%). Mest användning angavs vid konsertbesök (87%). Mer än hälften av respondenterna önskade mer information om hörsel, hörselskadliga ljudnivåer och hörselskydd. Av dessa önskade 89% att informationen ges via skolan. Slutsats: Resultaten visade att hörselskyddsanvändningen är ojämn beroende på situation men lägre i situationer där eget utövande står i fokus.