Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Swedin, Daniel"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 4 of 4
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Besök på Bok- och biblioteksmässan 2005–2008
    (SOM-institutet, 2009) Swedin, Daniel; Johansson, Susanne; University of Gothenburg; Göteborgs universitet
  • No Thumbnail Available
    Item
    Skräckvisioner och demokratiska kampanjideal. Proffessionalisering bland partierna i göteborg
    (2008-08-13T08:47:16Z) Johansson, Sofia; Swedin, Daniel; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation; Göteborg University/Department of Journalism and Mass Communication
    Titel Skräckvisioner och demokratiska kampanjideal – professionalisering bland partierna i Göteborg Författare Sofia Johansson och Daniel Swedin Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs Universitet Termin Vårterminen 2008 Handledare Bengt Johansson Sidantal 49 + bilaga Syfte Syftet är att undersöka i vilken utsträckning partierna i Göteborg vid valet 2006 bedrev kommunala valkampanjer som kan karaktäriseras som professionaliserade. Metod Kvalitativ metod. Informantintervjuer med partiföreträdare för de etablerade politiska partierna i Göteborg. Material 7 intervjuer med politiska företrädare: Gunnel Aho, moderaterna Jöran Fagerlund, vänsterpartiet Franziska Gustafsson, centerpartiet Martin Hellström, kristdemokraterna Stefan Landberg, folkpartiet Max Reijer, miljöpartiet Claes Wennberg, socialdemokraterna Huvudresultat Vi har funnit att partierna i Göteborg i viss mån kan anses som professionaliserade i sitt kampanjarbete. Vårt resultat visar att samtliga partier använde sig av professionaliseringstekniker, dock i olika grad och utsträckning. Huvudsakligen var partierna i Göteborg säljorienterade i kampanjarbetet. Socialdemokraterna använde flest tekniker, men moderaterna som använde något färre av teknikerna var det parti som var mest marknadsorienterat. Det är enligt vad som framkommit i vår undersökning således inte det parti som använder flest tekniker som är mest marknadsorienterat. Detta bevisas också av att miljöpartiet var minst marknadsorienterat, men inte var det parti som använde minst kampanjtekniker.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Svensk scenkonst 2009
    (SOM-institutet, 2010) Nilsson, Åsa; Swedin, Daniel; University of Gothenburg; Göteborgs universitet
  • No Thumbnail Available
    Item
    Västsvensk kultur 2007/2008
    (SOM-institutet, 2009) Johansson, Susanne; Swedin, Daniel; Forsberg, Malin; University of Gothenburg; Göteborgs universitet

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback