Browsing by Author "Wall, Olle"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Online customer experience, satisfaction and repurchase intention for online clothing retailing(2017-06-30) Nilsson, Johanna; Wall, Olle; University of Gothenburg/Graduate School; Göteborgs universitet/Graduate SchoolPurpose – The purpose of this study is to describe and analyze the factors of online customer experience and test their effect on satisfaction in an online clothing retailing context. Additionally, the purpose is test the relationship between satisfaction and repurchase intention within this context. Methodology – A quantitative method developing a questionnaire based on previous literature, distributed to a sample of respondents consisting of bachelor and master students in Sweden. Regression analysis was used to analyze the data. Findings – Among six factors of online customer experience identified in clothing retailing (ease of use, interaction, security, fulfillment reliability, customer service, store offerings), the findings show that all apart from interaction are important factors in determining satisfaction, which in turn positively impact repurchase intention. Furthermore, the findings show that presence of store, gender and purchasing frequency have no significant impact on satisfaction. Research limitations – The sample for this study was university students of one university in Sweden. This limited sample may affect the generalization of the findings. Practical implications – Managers of online clothing stores can benefit from the findings as these provide them knowledge about which parts of the online customer experience to focus on. Originality/value – This research builds on and contributes to the literature by describing and analyzing the factors of online customer experience, satisfaction and repurchase intention for online clothing retailing in a Western country.Item Skuldsättningens påverkan på lönsamhet -En kvantitativ undrsökning av bolag noterade på NASDAQ OMX Stockholm(2015-09-10) Wall, Olle; Österlind, Anton; University of Gothenburg/Department of Business Administration; Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenStudiens syfte är att utröna vilket förhållande som föreligger mellan skuldsättningsgraden och avkastningen på eget kapital för företag listade på NASDAQ OMX Stockholm. Med hjälp av insamlad data för studiens urval genomförs en regressionsanalys grundad på de variabler som av tidigare forskning anses vara relevanta: skuldsättningsgrad, storlek, tillväxt, branschtillhörighet samt år. Tidigare forskning i ämnet har genomförts men merparten av dessa är gjorda på andra marknader än den svenska och eftersom skillnader föreligger mellan länder är det inte självklart att dessa resultat skulle vara applicerbara för de svenska börsnoterade företagen. Med hjälp av trade off-teorin, pecking order-teorin och den finansiella hävstången tillsammans med tidigare studier kring sambandet mellan skuldsättning och avkastning, analyseras sedan testets resultat. Regressionsanalysens resultat visar på ett positivt samband mellan graden av skuldsättning och avkastningen på eget kapital, vilket till viss del stämde överens med tidigare forskning. Resultaten visar också på att det finns andra faktorer som har större inverkan på avkastningen än skuldsättningsgraden, bland annat omsättning som i testet hade mer än dubbelt så stor inverkan, beräknat på de olika variablernas medelvärde för populationen.