Show simple item record

dc.contributor.authorBridgwater, Martinswe
dc.contributor.authorÖberg, Katrinswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:40:59Z
dc.date.available2007-01-16T09:40:59Z
dc.date.issued2000swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1007
dc.description.abstractDenna uppsats vill skapa en plattform för förståelse av de kvalitetsbilder som förekommer hos standardsystemleverantörer och användare vad det gäller kvalitetsbedömning och systemval. Utredningens jämförande karaktär baseras på en litteraturstudie samt en enkätundersökning med ett fåtal utvalda leverantörer av standardsystem och potentiella användare till dessa. Vår utredning visar bland annat följande: · Användarnas kvalitets- och kravbild är begränsad i jämförelse med leverantörens. · Leverantören söker med sin breda kvalitetsbild maximera kundnyttan för det stora flertalet. · Användarna får i slutändan betala för denna extra kvalitet. Först då systemet har varit i drift ett tag inser de att det hade räckt med ett mindre antal funktioner.swe
dc.format.extent158673 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleEn modell för kvalitetsbedömning & val av informationssytemswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1606swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record