Show simple item record

dc.contributor.authorBronsman, Ulrika
dc.contributor.authorKjellberg Isip, Ulrika
dc.date.accessioned2008-05-28T11:10:19Z
dc.date.available2008-05-28T11:10:19Z
dc.date.issued2008-05-28T11:10:19Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/10174
dc.description.abstractVår studie visar samband mellan dagens alltmer individualiserade och målinriktade samhälle och elevproblematik såsom attityder, skilda föräldrar, skolprestationskrav, mobbing, avsaknad av vuxna, barns mående, tjejer-killar och alkohol. Dagens skola lär barn att ifrågasätta och att kritiskt granska samtidigt som vuxna har allt svårare att sätta de gränser och regler som faktiskt behövs för att ett barn ska utvecklas och må bra. Vår studie visar att yrkesrollen som skolkurator har förändrats och blivit alltmer efterfrågad och behövd och att det därför borde vara självklart med skolkuratorer på varje skola.en
dc.language.isosween
dc.subjectElevproblematiken
dc.subjectskolkuratoren
dc.subjectindividualiserat samhälleen
dc.subjectsamverkanen
dc.titleLära för livet, elevproblematik utifrån skolkuratorsperspektiven
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokC
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Social Workeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record