dc.contributor.author | Bronsman, Ulrika | |
dc.contributor.author | Kjellberg Isip, Ulrika | |
dc.date.accessioned | 2008-05-28T11:10:19Z | |
dc.date.available | 2008-05-28T11:10:19Z | |
dc.date.issued | 2008-05-28T11:10:19Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/10174 | |
dc.description.abstract | Vår studie visar samband mellan dagens alltmer individualiserade och målinriktade samhälle och elevproblematik såsom attityder, skilda föräldrar, skolprestationskrav, mobbing, avsaknad av vuxna, barns mående, tjejer-killar och alkohol. Dagens skola lär barn att ifrågasätta och att kritiskt granska samtidigt som vuxna har allt svårare att sätta de gränser och regler som faktiskt behövs för att ett barn ska utvecklas och må bra. Vår studie visar att yrkesrollen som skolkurator har förändrats och blivit alltmer efterfrågad och behövd och att det därför borde vara självklart med skolkuratorer på varje skola. | en |
dc.language.iso | swe | en |
dc.subject | Elevproblematik | en |
dc.subject | skolkurator | en |
dc.subject | individualiserat samhälle | en |
dc.subject | samverkan | en |
dc.title | Lära för livet, elevproblematik utifrån skolkuratorsperspektiv | en |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | C | |
dc.contributor.department | Göteborg University/Department of Social Work | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete | swe |
dc.type.degree | Student essay | |