Show simple item record

dc.contributor.authorKarlsson, Linnèaswe
dc.contributor.authorBradley, Lindaswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:41:13Z
dc.date.available2007-01-16T09:41:13Z
dc.date.issued2001swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1029
dc.description.abstractAbstrakt Syftet med denna uppsats var att se om det fanns ett behov av en förbättrad projektprocess på ett större globalt företag. Syftet var även att ge en bild av kvaliteten i projektprocessen och därmed att skapa en plattform för att kunna utvärdera effekten av processförbättringsarbete. Utredningen belyser kundprojektdeltagares uppfattningar kring olika rutiner i projektprocessen. Uppsatsen har en undersökande och beskrivande karaktär och baserades på studier av litteratur, samt en enkät- och intervjuundersökning bland projektdeltagare på företaget. Vår undersökning visade bland annat att: • Centrala områden i projektprocessen behöver utvecklas ytterligare och generaliseras för att öka kvaliteten i kundprojekt. • PEAQ-projektet har goda chanser att åstadkomma en förbättring av strukturen och formen för projektarbete under förutsättning att linjeorganisationen satsar resurser på att utbilda och informera. Denna typ av projekt som syftar till att höja processkvaliteten inom projektorganisationer är mycket betydelsefulla. Resultatet bör utmynna i ett kontinuerligt pågående arbete.swe
dc.format.extent266260 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleKvalitet i projektprocessen- en undersökande studieswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1872swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record