Show simple item record

dc.contributor.authorFälth, Tommyswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:41:13Z
dc.date.available2007-01-16T09:41:13Z
dc.date.issued1999swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1030
dc.description.abstractDenna uppsats behandlar IT i skolan. Syftet var att få svar på hur och i vilken utsträckning datorer/IT används i undervisningen, hur lärarnas erfarenhet och inställning till datorer/IT ser ut samt hur diskussionen om datorer/IT förs på skolorna. Resultatet baserar sig på intervjuer och enkäter från lärare på två årskurs 7-9 skolor i Varberg. Det visade sig att datorer/IT används relativt sparsamt under lektionstid. Det är främst under elevernas egna arbetstid som datorer/IT används och då i första hand till att hämta information från Internet och framställa presentationer. Det visade sig också att flertalet lärare behärskar ordbehandling, webläsare och e-post -program mycket bra. Lärarna anser att elevernas motivation är den största fördelen med datorer/IT i skolan. Diskussioner om IT i skolan förekommer sparsamt och har låg prioritet. När det förekommer handlar det oftast om policyfrågor, hur datorerna ska vara placerade, inköp av nya program men även IT och pedagogik.swe
dc.format.extent69689 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleIT i årskurs 7-9 i Varbergswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1876swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record