dc.contributor.author | Björn, Andersson | |
dc.contributor.author | Frank, Bach | |
dc.contributor.author | Birgitta, Frändberg | |
dc.contributor.author | Ingrid, Jansson | |
dc.contributor.author | Christina, Kärrqvist | |
dc.contributor.author | Eva, Nyberg | |
dc.contributor.author | Anita, Wallin | |
dc.contributor.author | Ann, Zetterqvist | |
dc.date.accessioned | 2008-07-11T08:55:41Z | |
dc.date.available | 2008-07-11T08:55:41Z | |
dc.date.issued | 2003-10 | |
dc.identifier.issn | 1651-9531 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/10625 | |
dc.description.abstract | I rapporten behandlas bl.a. hur elever resonerar om kontrollexperiment, hur de förstår en partikelteori om gaser, deras föreställningar om energiflödet på jorden och om växthuseffekten och dess förstärkning. Ett avsnitt om natur och moral ingår också. | en |
dc.description.sponsorship | Nordiska Ministerrådet, Utbildningsdepartementet och Skolverket | en |
dc.language.iso | swe | en |
dc.publisher | Göteborgs Universitet | en |
dc.relation.ispartofseries | Ämnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskap | en |
dc.relation.ispartofseries | 1 | en |
dc.title | Att förstå och använda naturvetenskapen, sju workshops | en |
dc.type | Text | en |
dc.type.svep | report | en |
dc.gup.origin | Göteborgs universitet | swe |
dc.gup.department | Enheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik | swe |