Show simple item record

dc.contributor.authorBjörn, Andersson
dc.contributor.authorFrank, Bach
dc.date.accessioned2008-07-11T09:28:50Z
dc.date.available2008-07-11T09:28:50Z
dc.date.issued2004-05
dc.identifier.issn1651-9531
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/10630
dc.description.abstractRapporten inleds med en utförlig ämnesdidaktisk analys av området geometrisk optik, inklusive en översikt över viktiga ämnesdidaktiska forskningsresultat som beskriver elevers s.k. vardagsbegrepp om ljuset och dess egenskaper. Sedan framställs en sekvens av lektioner som exemplifierar hur kunskap om elevers vardagsbegrep kan användas då man undervisar om geometrisk optik i skolår 6-9. En fyllig problemsamling och några elevtexter ingår också.en
dc.description.sponsorshipGU, Rapporten är skriven i tjänstenen
dc.language.isosween
dc.publisherGöteborgs Universiteten
dc.relation.ispartofseriesÄmnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskapen
dc.relation.ispartofseries6
dc.titleAtt undervisa om geometrisk optik, kunskapsbas och undervisningsförslagen
dc.typeTexten
dc.type.svepreporten
dc.gup.originGöteborgs universitetswe
dc.gup.departmentEnheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktikswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record