Show simple item record

dc.contributor.authorOlsson, Nils-Göranswe
dc.contributor.authorFridell, Ulrikswe
dc.date.accessioned2005-11-21swe
dc.date.accessioned2007-01-16T16:40:29Z
dc.date.available2007-01-16T16:40:29Z
dc.date.issued2005swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1064
dc.description.abstractElektroniska inköpssystem i offentliga verksamheter kan vara ett verktyg för att uppnå ökad effektivitet och minskade kostnader. Införandet ställer dock vissa krav på verksamheten. Denna uppsats syfte var att undersöka hur tre västsvenska kommuner hanterat tre processinriktade faktorer. Dessa tre faktorer var: Processanalys & effektiva processer; Kontinuerlig övervakning och förbättring av processer och verksamhet; Kompetensutveckling, mål & motivation. De undersökta kommunerna var Borås Stad, Alingsås Kommun och Skövde Kommun. Resultatet av undersökningen visade bland annat att endast en av de undersökta kommunerna arbetat mer ingående med samtliga tre faktorer. En anledning till detta visade sig vara att genom branschstandarden SFTI är mycket av detta arbete redan gjort på myndighetsnivå. Dock fann vi att mer arbete kring faktorerna bör göras i kommunerna.swe
dc.format.extent61 pagesswe
dc.format.extent339287 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.subjectElektroniska inköpssystemswe
dc.subjectoffentliga verksamheterswe
dc.subjectBPRswe
dc.subjectSFTIswe
dc.titleElektroniska inköpssystem i svenska kommuner - En kvalitativ studie av tre kommuners arbete kring tre processinriktade faktorerswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid4591swe
dc.subject.svepInformaticsswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record