Show simple item record

dc.contributor.authorNilsson, Andreasswe
dc.contributor.authorJonson, Martinswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T16:58:01Z
dc.date.available2007-01-16T16:58:01Z
dc.date.issued2001swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1269
dc.description.abstractNy teknik möjliggör nya organisations- och samarbetsformer. Öppna organisationer med fokus på kärnverksamhet är utgångspunkt för dessa typer av verksamheter. Samarbete mellan dessa bolag kallas nätverk. Det är problematiskt att få nätverkets aktörer att arbeta mot samma mål. För att uppnå detta krävs strategisk samverkan. Den strategiska samverkan måste utgå ifrån och baseras på information. Denna uppsats visar ett praktiskt tillvägagångssätt på hur man skapar underlag för strategisk samverkan i nätverk. Angreppssättet bygger på en teoretisk baserad metod som tillämpas och utvärderas i form av en fallstudie. Slutsatser dras från både metodtillämpning i empirin samt utvärdering av metoden. Studien visar att ett underlag för strategisk samverkan i nätverk skall utgå ifrån varje aktörs syn på sin verksamhet i nätverket. Genom att analysera respektive aktörs syn erhålls relevant underlag för att bedriva strategisk samverkan.swe
dc.format.extent363356 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleStrategisk samverkan i nätvergswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid2374swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record