dc.contributor.author | Nilsson, Andreas | swe |
dc.contributor.author | Jonson, Martin | swe |
dc.date.accessioned | 2002-12-07 | swe |
dc.date.accessioned | 2007-01-16T16:58:01Z | |
dc.date.available | 2007-01-16T16:58:01Z | |
dc.date.issued | 2001 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/1269 | |
dc.description.abstract | Ny teknik möjliggör nya organisations- och samarbetsformer. Öppna organisationer med fokus på
kärnverksamhet är utgångspunkt för dessa typer av verksamheter. Samarbete mellan dessa bolag
kallas nätverk. Det är problematiskt att få nätverkets aktörer att arbeta mot samma mål. För att
uppnå detta krävs strategisk samverkan. Den strategiska samverkan måste utgå ifrån och baseras på
information. Denna uppsats visar ett praktiskt tillvägagångssätt på hur man skapar underlag för
strategisk samverkan i nätverk. Angreppssättet bygger på en teoretisk baserad metod som tillämpas
och utvärderas i form av en fallstudie. Slutsatser dras från både metodtillämpning i empirin samt
utvärdering av metoden. Studien visar att ett underlag för strategisk samverkan i nätverk skall utgå
ifrån varje aktörs syn på sin verksamhet i nätverket. Genom att analysera respektive aktörs syn erhålls
relevant underlag för att bedriva strategisk samverkan. | swe |
dc.format.extent | 363356 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.title | Strategisk samverkan i nätverg | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | D | swe |
dc.contributor.department | Göteborg University/Department of Informatics | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för informatik | swe |
dc.type.degree | Student essay | swe |
dc.gup.origin | Göteborg University. School of Business, Economics and Law | swe |
dc.gup.epcid | 2374 | swe |