Show simple item record

dc.contributor.authorNyström, Peterswe
dc.contributor.authorBogeblad, Mattiasswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T16:58:22Z
dc.date.available2007-01-16T16:58:22Z
dc.date.issued1998swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1302
dc.description.abstractI takt med att dagens organisationer alltmer präglas och styrs av verksamhetens informationsbehov prioriteras också projekt med syfte att rationalisera och förbättra informationsflödet. Workflow är en teknik för att effektivisera koordinering och kommunikation mellan olika aktörer i verksamhetens affärsprocesser. Trots förhoppningar om snabba rationaliseringsvinster, finns få exempel på lyckade implementeringar bland de många försök som gjorts. Vi har med hjälp av djupintervjuer genomfört fallstudier av Workflowprojekt på tre företag, vilket har resulterat i ett antal kritiska framgångsfaktorer vid införande av Workflow i en organisation.swe
dc.format.extent190680 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleKritiska framgångsfaktorer vid införande av Workflow i en organisationswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1257swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record