Show simple item record

dc.contributor.authorRussel, Gunroswe
dc.contributor.authorBogert, Björnswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T16:58:35Z
dc.date.available2007-01-16T16:58:35Z
dc.date.issued1999swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1324
dc.description.abstractIdag kan vi se internetbutiker poppa upp som svampar ur den digitala myllan. Den första hysterin har lagt sig och de mer seriösa aktörerna börjar etablera sig. Därmed blir det också aktuellt för den allt större skaran internetanvändare att börja handla över Internet. Kunderna har på Internet en större makt än i den traditionella handeln. Problemet för butikerna blir att hävda sig i konkurrensen och samtidigt tjäna pengar. Relationsmarknadsföringen har samtidigt fått förnyad uppmärksamhet som den rätta lösningen på problemet. Frågan är om det går att skaffa sig konkurrensfördelar genom att satsa på kundrelationer i större utsträckning. Vi har genom litteratur- och fallstudier tittat på vilka möjligheter en internetbutik har att hävda sig i konkurrensen med hjälp av strategier för kundrelationer vid utveckling av en nätbutik för att knyta kunderna till sig. Genom att satsa på lättillgänglig information, en genomtänkt logistiklösning och att lyssna och lära av kunden är vi övertygade om att man kan få trofasta, återkommande och nöjda kunder.swe
dc.format.extent980050 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleKundrelationer på nätet - tänkvärt inför en satsning på nätkundenswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1637swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record