dc.contributor.author | Nilsson, Mattias | swe |
dc.contributor.author | Larsson, Daniel | swe |
dc.date.accessioned | 2002-12-07 | swe |
dc.date.accessioned | 2007-01-16T16:59:29Z | |
dc.date.available | 2007-01-16T16:59:29Z | |
dc.date.issued | 2000 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/1404 | |
dc.description.abstract | Denna uppsats undersöker vilka faktorer som påverkar utformningen av ett
e-utbildningsmaterial för en målgrupp utan självklara datorkunskaper. Den
frågeställning som studien behandlar är: Vilka faktorer har betydelse för
utformningen av en webb-baserad utbildning för en målgrupp utan datorvana?
För att besvara frågeställningen har observationer, litteraturstudier och
intervjuer genomförts inom Volvo After Market Training (AMT). De slutsatser
som studien resulterat i är att kommunikation, datorkunskaper och motivation
är viktiga för att målgruppen skall kunna tillgodogöra sig kunskaper från e-utbildning. | swe |
dc.format.extent | 302584 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.title | E-utbildning- En studie av faktorer för utformning av webb-baserad utbildning | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | D | swe |
dc.contributor.department | Göteborg University/Department of Informatics | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för informatik | swe |
dc.type.degree | Student essay | swe |
dc.gup.origin | Göteborg University. School of Business, Economics and Law | swe |
dc.gup.epcid | 2159 | swe |