dc.contributor.author | Hult, Agneta | swe |
dc.date.accessioned | 2008-09-23T07:54:40Z | |
dc.date.available | 2008-09-23T07:54:40Z | |
dc.date.issued | 2007 | swe |
dc.identifier.isbn | 978-91-85777-14-3 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/17994 | |
dc.description.abstract | Universitets- och högskolestudier på distans och över nätet är en studieform som lockar alltfler studenter. Medan studentantalet vid reguljär campusbaserad utbildning numera minskar ökar den för kurser/utbildningar som distribueras via Nätuniversitetet. Myndigheten för nätverk och samarbete inom högskoleutbildning (NSHU) redovisar i en rapport att antalet registrerade studenter ökade med drygt 10 % mellan 2004 och 2005, från 70 609 till 78 811 studenter och andelen helårsstudieplatser ökade med 13 % under samma tid1. Mer är var femte student läser nu på distans och över 70 % av dem finns på Nätuniversitetets kurser.2 Kurser via Nätuniversitetet är vanligast vid mindre högskolor och nyare universitet, Högskolan på Gotland och Blekinge tekniska högskola hade ht 2004, 50 respektive 45 % nätstudenter medan Mittuniversitetet hade 37% 3. Dessa kurser är m a o en viktig försörjningskälla för många lärosäten. | swe |
dc.language.iso | swe | swe |
dc.publisher | Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning | swe |
dc.relation.ispartofseries | NSHU:s rapportserie 2007:05 | swe |
dc.title | Examinationen är kursen, En analys av examination i kurser över nätet | swe |
dc.type | Text | swe |
dc.type.svep | Report | swe |
dc.contributor.organization | Umeå universitet | swe |