Show simple item record

dc.contributor.authorRanebo, Stellanswe
dc.contributor.authorLindholm, Jessicaswe
dc.date.accessioned2008-09-23T07:54:51Z
dc.date.available2008-09-23T07:54:51Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.isbn978-91-85777-15-0swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18007
dc.description.abstractDigitala lärresurser har potentiella möjligheter som på ett internationellt plan varit föremål för omfattande intresse. Utvecklingsarbete och försök pågår hos en rad stora aktörer i utbildningsvärlden. En svensk förstudie, Tillgång till digitala lärresurser inom högskolan1, belyser generellt och översiktligt aktuella problemställningar för utvecklingsområdet. Vi kommer i beskrivningen av utvecklingsområdet särskilt att beakta utveckling som skett efter att Katarina Jandérs rapport publicerades 2005. Utvecklingsområdet kan beskrivas på en övergripande nivå där strategiska frågor för högre utbildning och industrin kommer i fokus. På den nivån blir det särskilt intressant att försöka hitta långsiktigt hållbara lösningar på tekniska, kommersiella, juridiska och produktionsmässiga problem. Matriksprojektet är småskaligt och har verksamheten inom den högre undervisningen i matematik i fokus. Projektet tar utgångspunkt i den konkreta pedagogiska verksamheten i klassrum och föreläsningssalar. Det finns självklart ett samband mellan den strategiska nivån och det enskilda projektets nivå.swe
dc.language.isosweswe
dc.publisherMyndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildningswe
dc.relation.ispartofseriesNSHU:s rapportserie 2007:04swe
dc.subjectdigitala lärresurserswe
dc.subjecterfarenhetstorgswe
dc.subjectmatematikswe
dc.titleMatriks lärresurser och erfarenhetstorg för matematik. Projektutvärderingswe
dc.typeTextswe
dc.type.svepReportswe
dc.contributor.organizationKungliga Tekniska högskolanswe
dc.contributor.organizationKungliga biblioteketswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record