dc.contributor.author | Ranebo, Stellan | swe |
dc.contributor.author | Lindholm, Jessica | swe |
dc.date.accessioned | 2008-09-23T07:54:51Z | |
dc.date.available | 2008-09-23T07:54:51Z | |
dc.date.issued | 2007 | swe |
dc.identifier.isbn | 978-91-85777-15-0 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/18007 | |
dc.description.abstract | Digitala lärresurser har potentiella möjligheter som på ett internationellt plan varit föremål för omfattande intresse. Utvecklingsarbete och försök pågår hos en rad stora aktörer i utbildningsvärlden. En svensk förstudie, Tillgång till digitala lärresurser inom högskolan1, belyser generellt och översiktligt aktuella problemställningar för utvecklingsområdet. Vi kommer i beskrivningen av utvecklingsområdet särskilt att beakta utveckling som skett efter att Katarina Jandérs rapport publicerades 2005. Utvecklingsområdet kan beskrivas på en övergripande nivå där strategiska frågor för högre utbildning och industrin kommer i fokus. På den nivån blir det särskilt intressant att försöka hitta långsiktigt hållbara lösningar på tekniska, kommersiella, juridiska och produktionsmässiga problem. Matriksprojektet är småskaligt och har verksamheten inom den högre undervisningen i matematik i fokus. Projektet tar utgångspunkt i den konkreta pedagogiska verksamheten i klassrum och föreläsningssalar. Det finns självklart ett samband mellan den strategiska nivån och det enskilda projektets nivå. | swe |
dc.language.iso | swe | swe |
dc.publisher | Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning | swe |
dc.relation.ispartofseries | NSHU:s rapportserie 2007:04 | swe |
dc.subject | digitala lärresurser | swe |
dc.subject | erfarenhetstorg | swe |
dc.subject | matematik | swe |
dc.title | Matriks lärresurser och erfarenhetstorg för matematik. Projektutvärdering | swe |
dc.type | Text | swe |
dc.type.svep | Report | swe |
dc.contributor.organization | Kungliga Tekniska högskolan | swe |
dc.contributor.organization | Kungliga biblioteket | swe |