Att lära säkert. IT-säkerhet i Nätuniversitetets distansutbildningar
dc.contributor.author | Jokela, Päivi | swe |
dc.contributor.author | Karlsudd, Peter | swe |
dc.date.accessioned | 2008-09-23T08:06:57Z | |
dc.date.available | 2008-09-23T08:06:57Z | |
dc.date.issued | 2005 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/18017 | |
dc.description.abstract | Denna rapport undersöker IT-säkerheten vid kurserna inom Nätuniversitetet. Undersökningen bygger på tre enkäter som skickats ut till över 700 studenter och 100 lärare samt ett 50-tal IT-pedagoger. Studien visar att distanslärare och studenter anser sig ha en relativt bra grundkompetens när det gäller datoranvändning. Men även om grundkompetenserna är tillfredställande så finns det ett uttalat behov av information och kunskap om regler och policys kring datoranvändning och de regler som gäller för publicering på nätet. | swe |
dc.language.iso | swe | swe |
dc.publisher | Myndigheten för Sveriges nätuniversitet | swe |
dc.subject | IT-stödd distansutbildning | swe |
dc.subject | IT-säkerhet | swe |
dc.title | Att lära säkert. IT-säkerhet i Nätuniversitetets distansutbildningar | swe |
dc.type | Text | swe |
dc.type.svep | Report | swe |