dc.contributor.author | Österholm, Inger | swe |
dc.date.accessioned | 2008-09-23T08:07:07Z | |
dc.date.available | 2008-09-23T08:07:07Z | |
dc.date.issued | 2005 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/18028 | |
dc.description.abstract | Myndigheten för Sveriges nätuniversitet beviljade i december 2003 medel för ett projekt om nätburen examination. Behov av att närmare arbeta med nätburen examination framkom tydligt i den rapport som överlämnades till myndigheten i maj 2003, Kvalitet i IT-stödd distansutbildning (http://www.myndigheten.netuniversity.se). I rapporten behandlades olika områden, som rör IT-stödd distansutbildning, däribland examinationsformer. Examination är något som engagerar både lärare och studenter och det står klart att examinationsformer generellt inte har utvecklats och förnyats i samma takt som den pedagogiska utvecklingen fortskridit. Alltför många ser ännu examinationen som en kunskapskontroll i slutet av en kurs i stället för en del av inlärningsprocessen. | swe |
dc.language.iso | swe | swe |
dc.publisher | Myndigheten för Sveriges nätuniversitet | swe |
dc.relation.ispartofseries | Nätuniversitetets rapportserie: 2005:05 | swe |
dc.subject | Examination | swe |
dc.subject | IT-stödd utbildning | swe |
dc.title | Nätburen examination | swe |
dc.type | Text | swe |
dc.type.svep | Report | swe |