Avbrott på nätutbildningar - en studie av när och varför studenter hoppar av alternativt fullföljer IT-stödda distanskurser
dc.contributor.author | Westerberg, Pernilla | swe |
dc.contributor.author | Mårald, Gunilla | swe |
dc.date.accessioned | 2008-09-23T08:07:10Z | |
dc.date.available | 2008-09-23T08:07:10Z | |
dc.date.issued | 2006 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/18031 | |
dc.description.abstract | Studiens syfte är att öka kunskapen kring avbrott på IT-stödda distansutbildningar inom Nätuniversitetet. Följande frågor söker studien svar på; vilka studenter hoppar av respektive fullföljer sin utbildning, när i en utbildning sker avhopp, vilka är orsakerna till olika avbrott och vad kännetecknar utbildningar med hög genomströmning. Resultaten grundar sig på en registerstudie i Ladok läsåret 2003/2004 över fristående kurser på 30 lärosäten, en enkätstudie av 780 studenters svar vid tre lärosäten samt en fallstudie av två nätuniversitetsutbildningar med hög genomströmning. | swe |
dc.language.iso | swe | swe |
dc.publisher | Myndigheten för Sveriges nätuniversitet | swe |
dc.subject | IT-stödda distanskurser | swe |
dc.subject | avhopp | swe |
dc.subject | avbrott | swe |
dc.subject | fullföljande | swe |
dc.title | Avbrott på nätutbildningar - en studie av när och varför studenter hoppar av alternativt fullföljer IT-stödda distanskurser | swe |
dc.type | Text | swe |
dc.type.svep | Report | swe |