Show simple item record

dc.contributor.authorWestemar, Christineswe
dc.contributor.authorHansson, Malinswe
dc.date.accessioned2008-10-30T08:04:09Z
dc.date.available2008-10-30T08:04:09Z
dc.date.issued2008swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18430
dc.description.abstractVårt arbete avser att belysa hur barns bildskapande i förskolan kan bedrivas medvetet och ge barn det mest gynnsamma lärandet, samt se närmare på om pedagoger vet hur de kan bedriva en sådan verksamhet. Detta för att vi misstänker att pedagoger inte är medvetna om bildskapandets betydelse och därför inte har ett tydligt syfte med det. På vilket sätt bildskapande kan vara viktigt i förskolan, hur pedagoger medvetet kan bedriva bildskapande och vilken utveckling som kan ske hos barn genom bildskapande, är våra frågeställningar. Vi har intervjuat pedagoger verksamma i förskolan för att få en inblick i pedagogers tankar kring barns bildgestaltning. Vi har fördjupat oss i forskning och teorier kopplade till vårt ämne och jämfört dessa med resultatet av våra intervjuer, samt med våra egna tankar. Vi kan se att de pedagoger vi intervjuat anser att bildskapande är av vikt och bör ingå i förskolans verksamhet. Vi har dock uppfattat att de inte förstår de övergripande syftena och därför inte kan bedriva en bildskapande verksamhet med barnens mest gynnsamma lärande till följd. Därför har vi till sist sammanfattat förslag på hur man kan arbeta medvetet med barns bildgestaltning. 1swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectBildskapandeswe
dc.subjectbildswe
dc.subjectskapande verksamhetswe
dc.subjectestetiskswe
dc.titleAtt bildskapa medvetet - hur man genom tanke och handling kan tydliggöra barns bildskapande i förskolanswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record