Hur hinner man med? En studie om musiklärares strategier för att hinna med sina arbetsuppgifter på ordinarie arbetstid
dc.contributor.author | Martinson, Linnea | swe |
dc.contributor.author | Carlsson, Anna | swe |
dc.date.accessioned | 2008-10-30T08:04:12Z | |
dc.date.available | 2008-10-30T08:04:12Z | |
dc.date.issued | 2008 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/18434 | |
dc.description.abstract | Syfte: Syftet med vår uppsats var att undersöka vilka olika strategier som finns för att som musiklärare få arbetstiden att räcka till och att få ihop sin arbetsdag på ett väl fungerande sätt. Frågeställningar: · Vad anges i befintliga styrdokument angående musiklärares arbetsuppgifter och eventuella prioriteringar? · Hur fördelas musiklärares arbetsuppgifter mellan undervisningochandra arbetsuppgifter och hur planerar de sin arbetstid över terminen? · Vilka tidsmässiga och rumsmässiga förutsättningar har musikläraren? · Hur ser musiklärare på sin arbetssituation? 1 | swe |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.subject | musiklärare | swe |
dc.subject | arbetstid | swe |
dc.subject | förtroendetid | swe |
dc.subject | arbetsuppgi | swe |
dc.title | Hur hinner man med? En studie om musiklärares strategier för att hinna med sina arbetsuppgifter på ordinarie arbetstid | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | C | swe |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen | swe |
dc.type.degree | Student essay | swe |