dc.date.accessioned | 2008-10-30T08:04:37Z | |
dc.date.available | 2008-10-30T08:04:37Z | |
dc.date.issued | 2008 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/18463 | |
dc.description.abstract | Undersökningen har genomlysts av dels en univariat analys följt av bivariat analys där yrkesförberedande
program jämförts med studieförberedande program.
Studien visar att mobiltelefonanvändning är vanlig under lektionstid, särskilt SMS funktionen används ofta.
Mobiltelefonanvändning generellt men särskilt uppringning och svarande var mer omfattande på
yrkesförberedande program. Mobiltelefonen används sällan som tillgång i undervisningen, vid de tillfällen den
används är det nästan uteslutande miniräknarfunktionen | swe |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.subject | Mobiltelefon | swe |
dc.subject | störning | swe |
dc.subject | disciplin | swe |
dc.subject | klassrumsklimat | swe |
dc.title | Elevers användning av mobiltelefon i klassrummet | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | C | swe |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen | swe |
dc.type.degree | Student essay | swe |