Show simple item record

dc.contributor.authorSunnegårdh, Hannaswe
dc.contributor.authorSjösten, Annaswe
dc.date.accessioned2008-10-30T08:05:19Z
dc.date.available2008-10-30T08:05:19Z
dc.date.issued2008swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18513
dc.description.abstract___________________________________________________________________________ Syftet med studien är att undersöka hur dagens verksamma lärare för de Syfte: tidigare åldrarna, tar emot och förhåller sig till utbildningsdepartementets förslag gällande betygsliknande skriftliga omdömen med införande i juli 008. Hur arbetar lärarna, som är verksamma i de tidigare åldrarna, idag med Huvudfråga: elevdokumentation och skrivande av IUP? Huruvida förbereder sig skolorna inför de betygsliknande skriftliga omdömena, och vilken inställning har lärarna till förslaget? Studien bygger på en enkätundersökning, med avsikten att mäta arbets- och Metod: förhållningssätt bland ett flertal verksamma lärare i en stadsdel inom Storgöteborg. Resultatet av studien visar att den rådande läroplanen med tillhörande Resultat: kursplaner i vissa avseenden är svårtolkad, och att lärarna i viss mån har svårt att formulera de lokala målen och kriterierna. Informationen kringswe
dc.language.isosvswe
dc.titleBetygsliknande skriftliga omdömenswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record