Visa enkel post

dc.date.accessioned2008-10-30T08:05:29Z
dc.date.available2008-10-30T08:05:29Z
dc.date.issued2008swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18526
dc.description.abstractSyfte Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka hur idrottslärare arbetar med elever i behov av särskilt stöd och undersöka om och hur pedagogerna samarbetar kring dessa elever. FrågeställningarHur definierar idrottslärarna elever i behov av särskilt stöd? Hur säger idrottslärarna att de arbetar med elever i behov av särskilt stöd? Vilka faktorer menar idrottslärarna har betydelse i deras verksamhet när det gäller arbetet med elever i behov av särskilt stöd? På vilka sätt säger idrottslärarna att de samarbetar med specialpedagoger och andra pedagoger kring elever i behov av särskilt stöd? Metod Studien är en kvalitativ intervjustudie grundad på intervjuer med sju verksamma idrottslärare i grundskolan. Vi har även använt oss av relevant litteratur samt viss forskning inom området för att svara på givna frågeställningar. MaterialIntervjustudier samt litteraturstudie. ResultatResultatet visar hur idrottslärare upplever, arbetar och verkar med elever i behov av särskilt stöd. Definitionen av vilka dessa elever är, varierar. Alla intervjuade lärare hade elever i behov av särskilt stöd i sin idrottsundervisning. Förklaringar och faktorer presenteras om hur de arbetar med dessa elever, vad de skulle vilja bli bättre på, samt samspelet och samarbetet med andra pedagoger i skolan. Betydelse för läraryrketNya infallsvinklar på hur man bedriver idrottsverksamhet med elever i behov av särskilt stöd.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectelever i behov av särskilt stödswe
dc.subjectidrott och hälsa,swe
dc.titleHur arbetar man som idrottslärare med barn i behov av särskilt stöd?swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post