Show simple item record

dc.contributor.authorHård av Segerstad, Helene
dc.contributor.authorSetterud, Helen
dc.contributor.authorSalerud, Göran
dc.date.accessioned2008-11-17T17:17:06Z
dc.date.available2008-11-17T17:17:06Z
dc.date.issued2008-11-17T17:17:06Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18712
dc.description.abstractHandledning har identifierats som en av de viktigaste faktorerna för att studenter ska lyckas med sina masterarbeten. I det här projektet har vi prövat en alternativ modell av handledning i två akademiska miljöer. Den traditionella individuella handledningen i miljöerna har kompletterats med grupphandledning samt stöd för grupphandledarna. Data har bildats genom en enkät till studenter och grupphandledare innan processen startade och genom intervjuer med dessa när grupphandledningen avslutats. Resultat från projektet visar att de studentgrupper som varit mer aktiva och i högre grad arbetat med egna texter har fått ett större utbyte. En konsekvens är att de har upptäckt fler aspekter i sina arbeten, sådant som de tidigare inte sett, ett större självförtroende i sitt skrivande samt en högre kvalitet på master arbetet. Även de mindre aktiva studenterna har rapporterat att grupphandledningen bidragit med viktig återkoppling på de egna arbetena. Handledarna har fått nya insikter om handledning och upptäckt mer av studenternas sätt att arbeta sig igenom ett master arbete.en
dc.language.isosween
dc.relation.ispartofseriesRapporter från NSHU
dc.subjectGrupphandledningen
dc.subjectSjälvständiga arbetenen
dc.subjectReflektionen
dc.subjectHandledarutvecklingen
dc.titleAtt synliggöra handledning av självständiga arbeten som stöd för studenter och handledareen
dc.typeTexten
dc.type.svepreporten
dc.contributor.organizationLinköpings universitet


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record