• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • The School of Design and Crafts / Högskolan för design och konsthantverk (HDK) (-jun 2012)
  • Masteruppsatser HDK (-jun 2012)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • The School of Design and Crafts / Högskolan för design och konsthantverk (HDK) (-jun 2012)
  • Masteruppsatser HDK (-jun 2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Den svenska kocken och jag

Abstract
Abstract The Swedish Chef and I A method proposition and other specialties The Swedish children’s furniture company is having problems. With only a fl ower pouf in the product line the core value Swedish is not clear enough. They’re also missing a distinct method to use to develop new product ideas and other signs. The company isn’t using the internet enough to engage the target group. It’s a way to small company to buy advertising space and such and must therefore learn more about how you can affect through the internet. As a solution a multitude of signs and symbols that communicates the company core values has been developed and interacts with the now reorganized core values in an appropriate way. The visual profi le of the company is showing a truer image of what the company is: a furniture business. The company does not longer look like a one product business and with strong Swedish connections the company will be understood as Swedish in the future. The company has now a good foundation to begin using the internet and engage the target group.
Degree
Student essay
Other description
Sammandrag Den svenske kocken och jag Ett metodförslag och andra specialiteter Problem: Det svenska barnmöbelföretaget har problem. Med endast en blomma som produkt blir kärnvärdet svenskt inte tydligt. Dessutom saknas en tydlig och bra metod för att ta fram nya produktidéer och andra tecken. Företaget utnyttjar inte Internet tillräckligt för att engagera målgruppen. Det är ett alldeles för litet företag för att köpa annonsplatser och dyl. och måste därför lära sig mer om hur man kan påverka genom Internet. Lösning: Ett flertal tecken och symboler som kommunicerar företagets värden har tagits fram och samspelar med de numera omorganiserade kärnvärden på ett lämpligt sätt. Företagets visuella profil visar nu en sannare bild av vad företaget är, ett möbelföretag. Företaget ser inte längre ut som ett enproduktsföretag och starka svenska anknytningar gör att företaget kommer att uppfattas som svenskt i framtiden. Företaget har nu ett bra underlag för att börja utnyttja mjukvarukulturen och engagera målgruppen.
URI
http://hdl.handle.net/2077/19103
Collections
  • Masteruppsatser HDK (-jun 2012)
View/Open
gupea_2077_19103_1.pdf (13.97Mb)
Date
2009-01-19
Author
Medin, Kasper
Series/Report no.
DM 2008
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV