Show simple item record

dc.contributor.authorJohammar, Idasv
dc.date.accessioned2009-04-08T10:32:27Z
dc.date.available2009-04-08T10:32:27Z
dc.date.issued2009sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/20026
dc.description.abstractSyfte: Denna uppsats syfte är att undersöka fyra sångpedagogers sätt att se på sambandet mellan teknik och uttryck. Huvudfrågor: De huvudfrågor som undersökningen utgår ifrån är: Vad innebär teknik och uttryck för dessa pedagoger? Hur anknyter begreppen till varandra för dessa pedagoger? Vilken plats säger pedagogerna att begreppen har i deras undervisning? Metod: Undersökningen bygger på intervjuer med fyra sångpedagoger som undervisar på högskolenivå samt litteratur i sång- och musikpedagogik. Resultat: Resultatet visar att dessa sångpedagoger ser ett stort samband mellan teknik och uttryck i sångundervisning. Alla tycker att båda delar är viktiga, men det finns en viss tveksamhet om ifall båda begrepp är möjliga att förmedla till en student. Betydelse för läraryrket: Det resultat som denna undersökning ger, hoppas jag kan inspirera till reflektion över hur man kan integrera både teknikutveckling och arbete med uttryck i sångundervisning. Jag tror att detta är betydelsefullt för såväl sångundervisning i alla stadier, som för instrumentalundervisning.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectSångsv
dc.subjectsångundervisningsv
dc.subjectsångpedagogsv
dc.subjecttekniksv
dc.subjectuttrysv
dc.titleTeknik och uttryck inom sångundervisningsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record