Show simple item record

dc.contributor.authorPeterson, Anders
dc.contributor.authorWillermark, Sara
dc.date.accessioned2009-09-29T09:55:11Z
dc.date.available2009-09-29T09:55:11Z
dc.date.issued2009-09-29T09:55:11Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/21155
dc.description.abstractTitel Från tidning till medieföretag – en studie av Norrköpings Tidningars flerkanalspublicering. Författare Anders Petersson och Sara Willermark Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid JMG, Institutionen för journalistik och masskommunikation, vid Göteborgs universitet. Termin Vårterminen 2009 Syfte Att studera Norrköpings Tidningars flerkanalspublicering Metod Kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys. Material Tidning, webb och tv. Huvudresultat Vårt resultat visar att de flesta nyheter som sänds via tv-kanalen 24NT även går vidare till tidningen och webben. Det är endast cirka 10 % som resulterar i enbart tv-nyheter. Generellt är nyhetsinnehållet mycket likt genom tv, tidning och webb, men med vissa undantag.en
dc.language.isosween
dc.relation.ispartofseriesC681en
dc.relation.ispartofseriesexamensarbeteen
dc.titleFrån tidning till medieföretag. En studie av Norrköpings Tidningars flerkanalspubliceringen
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokC
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism and Mass Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record