Show simple item record

dc.contributor.authorHan, Sojungsv
dc.contributor.authorDalisay, Sarasv
dc.date.accessioned2009-12-20T21:30:30Z
dc.date.available2009-12-20T21:30:30Z
dc.date.issued2009sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/21603
dc.description.abstractSyftet med detta examensarbete är att beskriva olika pedagogers uppfattningar om form, innehåll och syfte med samling i förskolan. Genom vår studie vill vi också undersöka om dessa tre faktorer är relaterade till varandra. För att kunna beskriva vårt resultat har vi inspirerats av den fenomenografiska ansatsen. (se nedan under metod s. 8) Vi har också tagit del av litteratur om samling (se referenslista) och gjort intervjuer med pedagoger samt egna observationer av samlingar. Resultatet d.v.s. pedagogernas uppfattningar är uppdelat i tre kategorier: form, innehåll och syftet med samling som en helhet. Vårt examensarbete har bidragit till att ge oss fördjupad medvetenhet om hur viktigt syftet med samlingen är, eftersom att det formar både innehållet och formen avsv
dc.language.isosvsv
dc.titleSamling i förskolan, pedagogers uppfattningar om samlingens form, innehåll och syfte med samling som en helhet.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record